خبر/

۳۵ کیلومتر از خط آهن بستان آباد - تبریز ریل گذاری شده است

1400/03/19 - 20:24 - کد خبر: 45370 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور گفت: ۳۵ کیلومتر از مسیر ۴۵ کیلومتری بستان آباد - تبریز ریل گذاری شده است.

به گزارش نصر، عباس خطیبی روز چهارشنبه در جریان بازدید از ایستگاه خاوران تبریز به همراه معاون رئیس جمهوری در گفت وگو با ایرنا افزود: ترورس چینی، بالاست ریزی قشر اول ۳۵ کیلومتر هم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه طراحی و اجرای ایستگاه خاوران تبریز در ۱۵ ماه گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: شهرک خاوران تبریز جزو محدوده این کلانشهر به حساب می‌آید و خط مترو نیز به آن وصل شده است.
خطیبی گفت: ایستگاه خاوران ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرسازی ایستگاه نیز ۹۶ درصد به پایان رسیده است.
وی ادامه داد ایستگاه خاوران تبریز ۹۰ هزار متر مربع زیربنا دارد .
راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.
میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.
مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذر ماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریل گذاری در حدفاصل بستان‌آباد تا خاوران در حال انجام است.
با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.
انتتها
۳۵ کیلومتر از خط آهن بستان آباد - تبریز ریل گذاری شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار