وزیر آموزش و پرورش:

سیاست اصلی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

1400/03/19 - 13:39 - کد خبر: 45348 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست اصلی برای مهرماه آینده، بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: همه تلاش این است که شروع سال تحصیلی به صورت حضوری باشد، چون مهم ترین تجربه از دوران کرونا این بود که معلم و مدرسه جایگزین ندارد.
وی ادامه داد: باید به سمتی پیش رفت که کلاس‌های درس از مهر ماه دایر شود، اما این ظرفیت مهم فضای مجازی که پیوندهای لازم را بین ارکان مختلف تعلیم و تربیت برقرار کرده است، مکمل آموزش حضوری می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که معلمان در خرداد ماه امسال واکسینه خواهند شد و بی شک با این واکسینه شدن امکان بازگشایی مدارس به صورت حضوری از مهر ماه آینده فراهم می‌شود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در تمام دنیا برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن توصیه نمی‌شود، یادآور شد: دانش آموزان واکسینه نمی شوند، در حال حاضر بیشتر کشورها فعالیت‌های مدارس را آغاز کردند و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس دایر شوند؛ چراکه خطرات و تبعات دوری دانش آموزان از مدارس به شدت نگران کننده است و تاثیرات پایداری در زندگی و آینده آنها می گذارد.

فعالیت شبکه شاد رایگان است
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دریافت هزینه از والدین برای استفاده از شبکه شاد در برخی از مدارس توضیح داد: این موضوع را تکذیب می‌کنم، فعالیت‌های شبکه شاد با تصمیم رییس جمهوری و دولت رایگان است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درخصوص برخورد با دانش‌آموزان در تجمع اخیر آنها به علت برگزاری حضوری امتحانات اظهار داشت: سوالی برای دانش آموزان پیش آمد و آنها برای دریافت پاسخ سوال خود آمدند و تاکید ما این بود که آموزش و پرورش از آنها دعوت کند تا پس از صحبت این موضوع رفع شود و این اقدام هم صورت گرفت.
حاجی میرزایی ادامه داد: البته عوامل انتظامی با یکی دو مورد از دانش آموزان برخورد کردند که این موضوع نیز رفع شد.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دریافت هزینه از خانواده‌ها هنگام ثبت نام گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد موقع ثبت نام به اجبار از خانواده‌ها هزینه‌ای دریافت کند، سامانه رسیدگی برای شکایات مردمی در این خصوص ایجاد و سال گذشته هم با مدارس متخلف در این زمینه برخورد شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال نیز خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلفات این چنینی می توانند به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند.
حاجی میرزایی همچنین درباره استخدام معلمان حق التدریس گفت: معلمانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند، بر اساس تصویب قانون مجلس تعیین تکلیف شدند و تعدادی دیگر از آنها ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند.
وی افزود: تمام تمهیدات قانونی که در قبال تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش‌دهندگان سوادآموزی داشتیم، بر اساس حکم قانون تعیین تکلیف می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بکارگیری نیروهای بازنشسته اعلام کرد: کسی که بازنشسته شده است، نمی تواند مدیر یا معاون مدرسه باشد، چون یک کار تمام وقت است، اما از آنجایی که آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد، از تعدادی از بازنشسته‌ها بر اساس مجوز قانونی یک سوم وقت آنها را در اختیار گرفتیم.
حاجی میرزایی ادامه داد: از یک سوم وقت همکاران بازنشسته استفاده کردیم اما هیچ بازنشسته‌ای به صورت تمام وقت در آموزش و پرورش همکاری نمی‌کند.
وی اضافه کرد: عده‌ای از همکاران هم هستند که به سن بازنشستگی رسیده اند اما در صورت تمایل وزارت خانه و فرد می توانند به ادامه خدمت بپردازند.
وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان لایحه خارج از نوبت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و روز گذشته هم با رای قاطع نمایندگان کلیات آن تصویب شد.
حاجی میرزایی ادامه داد: این لایحه در حال حاضر در کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب را طی می‌کند، در بودجه ۱۴۰۰ هم برای این موضوع اعتبار پیش بینی شده و مصمم هستیم پس از تصویب قانون آیین نامه ها در همین دولت اجرایی شود و این بستگی به این دارد که چه زمانی از دولت به مجلس برسد.
انتهای پیام/
 سیاست اصلی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار