مسوول امور شهرستان‌های ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در آذربایجان‌شرقی:

گروه‌های مرجع حضور حداکثری مردم در انتخابات را راهبری کنند

1400/03/19 - 11:42 - کد خبر: 45333 نسخه چاپی

نصر: مسوول امور شهرستان‌های ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان‌شرقی گفت: گروه‌های مرجع و نخبگان فکری جامعه، باید حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را راهبری کنند.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: امروز در آستانه برگزاری رویدادی ملی تحت عنوان انتخابات هستیم و وظیفه هر فردی از شهروندان ایرانی است که با در نظر گرفتن امنیت حاکم بر کشور و دستاوردهای برجسته آن در حوزه های مختلف، به ویژه اقتدار منطقه ای و بین المللی آن، در پای صندوق های رای حاضر شود.  
وی بیان کرد: مردم با حضور در شعبات اخذ رای، دین خود را به کسانی که جان شان را در راه تامین آسایش، امنیت و رفاه آنان فدا کرده اند، ادا می کنند و ادای وظیفه در چنین روزی فقط در انداختن رای به صندوق ها تبلور می یابد، زیرا رای دادن، حق نیست، بلکه تکلیف است.
وی اضافه کرد: هر کسی که در این کشور زندگی می کند و آن را خانه خود می داند، باید با احساس مسوولیت در برابر مملکت اش و با نگاه اعتلای نام آن در محافل بین المللی، در پای صندوق های رای حضور داشته باشد.
محمدی گفت: بدیهی است که شهروندان بر اساس سلایق و علایق سیاسی خود در انتخابات شرکت کرده و به نامزد مورد علاقه خود رای می دهند، اما اصل شرکت در انتخابات باید با دقت تمام از سوی همه شهروندان پیگیری و محقق شود.  
وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور، رای حداکثری، اصل اساسی برگزار انتخابات است و بعد از آن هر کس می تواند بر اساس شاخص هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نامزد اصلح تبیین فرموده اند، رای خود را به صندوق بیاندازد.
وی با تاکید بر لزوم هم افزایی برای شرکت حداکثری در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه جاری، تشریح کرد: اینکه رییس جمهوری سال های قبل امروزه اپوزیسیون شود و همپا با معاندان، انتخابات را تحریم کند، به این می ماند که کسی در کشتی نشسته و آن را سوراخ کند.
محمدی گفت: امروز کشور ما نیازمند آرامش برای تعمیق اقتدار خود در عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی است.  
گروه های مرجع باید حضور حداکثری مردم در انتخابات را راهبری کنند
مسوول امور شهرستان های ستاد حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بی بدیل گروه های مرجع در هدایت مردم به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: بصیرت مردم ما بالاست و در طول ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشورشان در صحنه های مختلف، این را به خوبی نشان داده اند و پوزه دشمن را به خاک مالیده اند.
محمدی افزود: شرکت در انتخابات، مترادف با شراکت در تعیین سرنوشت هر شهروند ایرانی است و رسانه های معاند نیز با درک این موضوع، در ماه های اخیر بر شدت شیطنت ها و توطئه های نقش بر آب شده شان برای دلسرد کردن مردم فهیم کشورمان از شرکت در انتخابات افزوده اند.
وی اضافه کرد: خواص باید امروز این نکته را بیشتر برای افکار عمومی تبیین کنند که آیا مردم این کشور صلاح مملکت شان را بهتر می دانند یا دشمنان و رسانه ها و جریان های معاند و انحرافی وابسته به آنان.  
وی ادامه داد: امروز گروه های مرجع باید این نکته را برای مردم تشریح کنند که آمریکا تا به حال از کدام عامل خود در کشورهای وابسته تا پایان حمایت و کاری برای مردم آن کرده است؛ آمریکا و متحدانش به دنبال منافع ملی خود از طریق استثمار کشورهای دارای حکومت های وابسته هستند و بر این اساس چشم دوختن به آنان برای رفع مشکلات ایران اسلامی، سرابی بیش نیست و مصداق مثل معروف «آب در هاون کوبیدن» است.
محمدی بیان کرد: خواص و نخبگان اقشار مختلف به ویژه روحانیون، اساتید دانشگاه و نخبگان فکری و علمی باید با تبیین واقعیت های دشمنی آمریکا و متحدانش با نظام جمهوری اسلامی، برای اقناع افکار عمومی به حضور هر چه بیشتر در شعبات اخذ رای تلاش کنند.  
وی گفت: امروزه وظیفه همه ما این است که فارغ از جناح بندی های سیاسی، برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش کنیم و علایق جناحی و سیاسی نیز تنها در پای صندوق و با انداختن رای به نفع نامزد مورد علاقه هر کس، مشخص می شود؛ بدیهی است که هر کس متناسب با ذائقه خود نامزدی را انتخاب می کند.  
وی افزود: در این شرایط وظیفه خواص و نخبگان جامعه این است که با روشنگری های خود، زمینه آگاهی شهروندان از اهمیت انتخابات در ابعاد داخلی و خارجی و حضور حداکثری آنان در انتخابات را فراهم کنند و این میسر نمی شود مگر با تشریح و تبیین واقعیات جامعه و صداقت در گفت و گو با مردم.  
محمدی تاکید کرد: رسانه ها نقش مهمی در تحقق این مهم دارند و فعالان رسانه ای، اعم از رسانه های سنتی و مجازی، باید در این بزنگاه تاریخی، نقش خود را در کشاندن مردم به پای صندوق های رای ایفا کنند؛ برای تحقق این مهم، نیاز به تولید محتوا برای رسانه های متنوع و متکثر است که آن نیز وظیفه نخبگان و خواص می باشد.  
وی با بیان اینکه قهر با انتخابات به صلاح کشور و شهروندان نیست و رویکرد غلطی است که توسط دشمنان این مز و بوم، تبلیغ و دنبال می شود، گفت: واقعیت این است که انتخابات در این دوره نیز مانند دوره های قبل به سلامتی و خوشی برگزار می شود، اما بدیهی است که افراد منطقی و عاقل دوست دارند که رییس جمهوری منتخب با پشتوانه رای بالا برگزیده شود.
وی ادامه داد: بدیهی است کسی که در انتخابات شرکت نکند، در واقع به تعیین سرنوشت کشور و به تبع آن خانواده و فرزندانش در چهار سال آینده بی توجه است. کسی که رای نمی دهد، به عنوان یک ایرانی، فردا در مقابل شهدا و رهبری شمرنده خواهد بود.
نامزدها وعده های غیرواقعی به مردم ندهند 
مسوول امور شهرستان های ستاد حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی گفت: قول ها و وعده های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم باید مبتنی بر واقعیات و امکانات کشور باشد و آنان وعده ای ندهند که نتوانند از عهده اش برآیند.  
محمدی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید صادقانه با مردم رفتار کنند و این نیز نیازمند مطالعه قوانین و مقررات جاری کشور و در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت های آن است.  
وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید وعده هایی بدهند که قابلیت اجرا داشته باشد و منافع آن شامل همه افراد جامعه به ویژه اقشار پایین دست و کم درآمد باشد.  
وی اضافه کرد: برنامه های نامزدها و قول های آنان باید بر مبنای تعقل و تفکر باشد و به گونه ای نباشد که با زدن تهمت های ناروا به یکدیگر، مردم را ناامید کنند.  
محمدی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، رجل سیاسی هستند و این بدان معناست که هر یک از آنان سال ها در کسوت مدیر، مسوولیت های اجرایی و سیاسی در این کشور داشته اند؛ در این شرایط از آنان انتظار می رود که در برنامه های تبلیغاتی خود مصالح و منافع نظام و کشور را بر هر چیزی ترجیح دهند و سیاه نمایی نکنند.
وی افزود: افکار عمومی امروز فعال و پویاست و با دقت تمام اظهارات و سخنان نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را رصد و تحلیل می کند و بر این اساس نامزدها باید سنجیده و منطقی رفتار کنند و سخن بگویند.  
وی اضافه کرد: رفتار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید اخلاق مدار و مبتنی بر رعایت مصالع ملی باشد و به گونه ای نباشد که اقتدار ملی مان زیر سوال برود.  
حضور حداکثری در پای صندوق های رای زمینه ساز اقتدار بیشتر ایران اسلامی است
مسوول امور شهرستان های ستاد حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول بیش از چهار دهه اخیر، در ایران اسلامی مردم رهبران خود را به سبک دینی و با برگزاری انتخابات برگزیده اند، گفت: با توجه به اینکه رییس جمهوری منتخب به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از رهبر است باید با کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای منطقه تعامل داشته باشد، هر چقدر پشتوانه رای وی بالا باشد، قدرت چانه زنی دولت وی نیز بیشتر خواهد بود.  
محمدی افزود: بدیهی است که رییس جمهوری آینده باید از موضع اقتدار در تعاملات منطقه ای و بین المللی حضور داشته باشد و تحقق این امر مستلزم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
وی اضافه کرد: انتظار این است مردم در انتخاب خود دقت و به طور حتم نامزدی را انتخاب کنند و از شرکت در این رویداد ملی طفره نروند. از شهروندان فهیم انتظار می رود که از حالا درباره رییس جمهوری منتخب پیشداوری نکنند و با حضور پرشور در شعبه های اخذ رای، وی را در پیشبرد برنامه های خود یاری کنند.  
وی ادامه داد: واقعیت این است که دولت های مختلف تاکنون اقدامات زیادی در حوزه های مختلف حیات اجتماعی کشورمان انجام داده اند و امروزه وظیفه ماست که با امیدآفرینی، مردم را به پای صندوق های رای بکشانیم.  
جریان های سیاسی مطالبه گری از رییس جمهوری منتخب را فراموش نکنند 
مسوول امور شهرستان های ستاد حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی گفت: در جامعه ما حزب زیاد است، اما اغلب آنها چارچوب حزبی ندارند و هر حزبی که به وجود می آید به دلیل منافع خاص، اقتدار حزبی اش را میانه راه از دست می دهد؛ در نتیجه یا مضمحل می شود، یا اپوزیسیون می شود و یا به قدری ضعیف می شود که تاثیرگذاری چشمگیری نداشته باشد.  
محمدی با بیان اینکه در دو دهه اخیر شکلی از نظام سیاسی دو جبهه ای در کشور ایجاد شده که هر یک در انتخابات مختلف نامزد یا نامزدهای خاص خودشان را دارند، افزود: باید توجه داشت که رییس جمهوری منتخب، معصوم نیست، اما پس از انتخاب، رییس جمهوری همه است و همه جریان ها باید ابتدا از آن حمایت کنند.  
وی اضافه کرد: بدیهی است که به موازات تثبیت رییس جمهوری منتخب، همه جریان های سیاسی، حتی جریان سیاسی حامی وی، به عنوان نمایندگان افکار عمومی از او مطالبه گری کنند تا از این راه ضمن ارایه راهکار، از فراموشی وعده های انتخاباتی وی نیز جلوگیری کنند.  
وی با اشاره به اینکه رییس جمهوری منتخب نیز باید افراد پاکدست و نخبگان جوان را در تشکیلات خود انتخاب و از نفوذ دلالان سیاسی جلوگیری کند، ادامه داد: باید با جذب جوانان در بدنه دولت، برای آینده کادرسازی شود.  
سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.
انتهای پیام/
گروه‌های مرجع حضور حداکثری مردم در انتخابات را راهبری کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار