یادداشت/

چرا رای بدهیم؟

1400/03/19 - 09:28 - کد خبر: 45317 نسخه چاپی

نصر: دلایل بسیاری می توان برای رای دادن فهرست کرد. لبیک به رهبر معظم انقلاب، دفاع از آرمان های انقلاب، ناامید کردن دشمنان، پاسداری از خون شهدا، تغییر وضع موجود و احساس مسئولیت در قبال سرنوشت آینده کشور می توانند دلایل موجهی برای هریک از ما جهت رای دادن و مشارکت در انتخابات 28 خرداد باشند.

تحریم انتخابات، آنطور که بدخواهان جمهوری اسلامی از مدتها قبل در رسانه هایشان در بوق و کرنا کرده اند دردی را دوا نمی کند. درست است که مردم با مشکلات اقتصادی متعدد دست به گریبانند و نسبت به عملکرد مسئولان دولتی گله مند هستند. اما واقعیت این است که قهر با صندوق های رای علاوه بر اینکه خواسته دشمنان ایران اسلامی است و آنان را خشنود می کند، جمهوریت نظام را دچار خدشه می کند و اقتدار ملی را درعرصه بین الملل کاهش می دهد.                                                                                            
خطاها و ناکارآمدی های مسئولان را نباید به حساب نظام نوشت. از عملکرد مسئولان ناراضی هستیم اما این دلیل نمی شود که نسبت به سرنوشت کشورمان بی تفاوت باشیم و رای ندهیم. وظیفه ما شهروندان شرکت در انتخابات و مشارکت در آینده سیاسی کشورمان است. جمهوری اسلامی نظامی برخواسته از متن مردم است و مردم سالاری دینی در آن حاکمیت دارد.                                                                                       
مردم در بهمن 57 برای کسب آزادی و استقلال از سلطه بیگانگان و رهایی از استبداد شاهنشاهی انقلاب کردند و جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید وطن است. یکی از راههای حراست از آرمانهای بلند این انقلاب مشارکت فعال در انتخابات سرنوشت ساز 28 خرداد است تا نشان دهیم همچنان دلبسته نظام هستیم و دغدغه توسعه کشورمان را داریم.                                                                                                         
کارشناسان سیاسی معتقدند انتخابات درهرکشور و مشارکت مردم در آن منجر به بالا رفتن قدرت سیاسی کشور می شود و نظام‌های مردم‌سالار اداره کشور را از راه اتکا به آراء عمومی پیش می‌برند. به عقیده آنها در این نظام‌ها، مردم یکی از پایه‌های اصلی اقتدار ملی محسوب می‌شوند و مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات، تولید قدرت ملی می‌کند.                                                              
به فرموده امام خمینی(ره) میزان رای ملت است. مهم است چه کسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم توسط ایرانیان انتخاب خواهد شد، اما مهم تر از آن حضور مردم در پای صندوق های رای است. مقام معظم رهبری در رابطه با تلاش دشمنان برای شرکت نکردن مردم در انتخابات می فرمایند: دراین ۴۲ سال دستورکار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهندکرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌ شده بود و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم میگویند او اختیاری ندارد.
اگر انقلاب اسلامی طی 42 سال از عمر سیاسی خود ریزش خواص داشته، در عوض رویش هایی نیز به خود دیده است. اکنون در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم، به گونه‌ای که تغییر نسلی اتفاق افتاده است و تلاش برای تشکیل یک دولت قوی می تواند مسیر را برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی بازکند و تحول و نگاهی نو در کشور رونق گیرد. به یقین این امر با حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب افراد اصلح برای اداره صحیح کشور ممکن است.
امید به آینده بهتر و تغییر وضع موجود عامل و انگیزه ای هستند تا 28 خرداد پای صندوق های رای حاضر شویم. اما جلوه اصلی مشارکت مردم در این آوردگاه سیاسی نشانده بلوغ سیاسی و آگاهی آنها در  این برهه حساس کنونی است.ایرانیان در این روز به یاد ماندنی حماسه سیاسی دیگری رقم خواهند زد و با مشارکت بالا در انتخابات،دشمنان انقلاب را ناامید خواهند کرد.

طاهر خیری/ روزنامه نگار
انتهای پیام/
چرا رای بدهیم؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار