معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در جلفا:

هیچ مرزی در توسعه همکاری ها با ایران نداریم/ دوستی ایران و آذربایجان همیشگی خواهد بود

1400/03/19 - 01:16 - کد خبر: 45313 نسخه چاپی

نصر: معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: هیچ خط قرمزی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران نداریم.

به گزارش نصر، "شاهین مصطفی اف" ظهر امروز سه شنبه در برنامه دیدار مشترکش با وزیر راه و شهرسازی کشورمان از نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در جلفا و خداآفرین، در گفتگو با خبرنگاران بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور برادر و دوست ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و افزود: امروز مناسبات ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این روابط در سال های اخیر همواره رو به گسترش بوده است.
 
وی ادامه داد: همکاری های جمهوری آذربایجان و ایران در حوزه های مختلف پیش چشم همگان است که می توان به همکاری ها در حوزه راه، نفت و گاز، صنعت و توریسم اشاره کرد.
 
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ایران کشور دوست و همسایه ماست که اشتراکات بسیار فراوانی با هم داریم که اراده محکم رهبران دو کشور برای توسعه تبادلات در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، رهبران دو کشور بسیار حائز اهمیت بوده و پیام های روشنی دارد.
 

مصطفی اف با اشاره به سفر هفته گذشته خود به تهران، از تداوم مذاکرات و رایزنی های مختلف بین ایران و آذربایجان خبر داد که با قدرت دوام دارد.
 
وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشن ۵۰ سالگی آغاز همکاری های دو کشور در بخش آب و انرژی و نیز بهره برداری از سد ارس بین دو کشور ایران و آذربایجان، اظهار کرد: برگزاری این جشن مشترک برای جهان پیام های روشنی داشت و در دنیای امروز که بر روی مساله آب بسیاری از کشورها در حال تنش . درگیری با یکدیگر هستند، اما بر سر همین مساله ما با ایران روابط دوستانه داریم و این سیاست کلان ما و کشور برادرمان ایران است.
 
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از حمایت های بی دریغ ایران از جمهوری خودمختار نخجوان در بخش های مختلف قدردانی کرد و گفت: ما در اراضی نخجوان می توانیم به راحتی وارد ایران شویم که از نظر ما اهمیت ویژه ای دارد و ما قدردان حمایت های ایران از نخجوان هستیم و امیدواریم این حمایت ها همچنان تداوم داشته باشد.
 

مصطفی اف افزود: امروز در جمهوری خودمختار نحجوان شاهدیم که در بخش انرژی، گاز و راه ها، ایران همواره با ما مشارکت و همراهی کرده و اراضی ما را به هم پیوند داده است و  ما به همه جهان اعلام می کنیم که ایران و آذربایجان کشورهای دوست و متحد منطقه هستند و این دوستی ها همیشگی و ابدی خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران زمینه های همکاری را بیش از پیش جلو خواهد برد، اظهار کرد: در این رابطه اهداف مشترکی را پیگیری می کنیم تا موانع بر سر راه توسعه روابط را برداریم تا از ثمرات آن  هر دو طرف بهره مند شوند.
 
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ایجاد خط اتوبوسرانی و ارتباط خودرویی بین نخجوان و باکو از مسیر ایران را از جمله اهداف مذاکرات مشترک با همتای ایرانی خود اعلام و اضافه کرد: ما در این زمینه با طرف های ایرانی مذاکره می کنیم تا این خط اتوبوس به زودی ایجاد شود.
 
انتهای پیام/
 
هیچ مرزی در توسعه همکاری ها با ایران نداریم/ دوستی ایران و آذربایجان همیشگی خواهد بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار