خبر/

توزیع روزانه دو میلیون مترمکعب گاز در جایگاه های سی ان جی آذربایجان‌شرقی

1400/03/18 - 20:42 - کد خبر: 45302 نسخه چاپی

نصر: مدیر بهره برداری گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۶۹ جایگاه سی ان جی در این استان فعال است، گفت: روزانه ۲ میلیون متر مکعب گاز توسط این جایگاه ها توزیع می‌شود.

به گزارش نصر، خسرو آریان پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تمامی ایستگاه ها و تأسیسات گازرسانی جایگاه های استان به صورت مکانیزه رصد می شود و به دلیل برنامه ریزی مدیریت تعمیرات و نگهداری مستمر و دوره ای، تاکنون قطعی گاز در این بخش نداشته ایم.
وی افزود: تأمین جریان گاز جایگاه های CNG نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی های محیط زیست و حفظ هوای پاک  استان دارد.
هدررفت گاز طبیعی در آذربایجان شرقی ۱۰ درصد کاهش داشت
مدیر بهره برداری گاز استان آذربایجان شرقی گفت: حجم هدررفت گاز طبیعی در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۱۰ درصد کاهش داشته است.
آریان پور گفت: حفظ و نگهداری مستمر و دوره ای تأسیسات و تجهیزات و تعمیرات سیستماتیک از طریق ثبت اطلاعات نرم افزاری از راهکارهای مهم شرکت برای پیشگیری از هدررفت گاز طبیعی در تأسیسات گازرسانی می باشد.
وی با اشاره به شناسایی دقیق مکان های هدررفت و اتخاذ تمهیدات لازم در پیشگیری از پرت گاز افزود: اقدامات اصلاحی بر اساس مکان های هدررفت گاز، تفاوت داشته و هر ساله میزان هدررفت گاز به صورت دقیق مورد اندازه گیری قرار گرفته و اثربخشی اقدامات اصلاحی در هر حوزه بررسی و راهکارهای پیشگیرانه اتخاذ می شود.
مدیر بهره برداری گاز استان در خصوص برخی از اقدامات اصلاحی در جلوگیری از هدررفت گاز اعلام کرد: بهینه سازی مصرف سوخت و خاموشی بموقع هیترها در ایستگاه های تقلیل فشار گاز، نشت یابی دوره ای اتصالات گاز، ‌جمع آوری شیرها و علمک های بدون ااستفاده، بررسی و کاهش احتمال هر گونه خطای اندازه گیری در سیستم های مشترکین عمده و جزء بخشی از اقدامات مهم در کاهش هدر رفت گاز طبیعی از طریق تجهیزات و تأسیسات گاز می باشد.
انتهای پیام/
توزیع روزانه دو میلیون مترمکعب گاز در جایگاه های سی ان جی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار