خبر/

دامپزشکی آذربایجان شرقی: مرغ های بالای دو کیلوگرم نخرید

1400/03/18 - 14:28 - کد خبر: 45283 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سلامت مرغ های سایز بزرگ کاهش دارد، گفت: مردم مرغ های بالای ۲ کیلوگرم را نخرند.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به اشتباه در فرهنگ مصرف مردم، مرغ های درشت ارجحیت دارد، افزود: منظور از «مرغ سایز»، مرغ هایی هستند که وزن کمتر از ۲ کیلوگرم داشته باشند، چون برای تولید مرغ های با سایز درشت طول دوره پرورشی مرغ طولانی شده و میزان آنتی بیوتیک مصرفی نیز افزایش می یابد.
به گفته وی مرغ هایی با دامنه وزنی حدود ۱.۶ تا ۲ کیلوگرم در بهترین شرایط سلامت قرار دارند.
بهداد اظهار داشت: مرغ هایی که طولانی تر از این مدت پرورش می یابند و درشت تر می شوند، احتمال وجود مقادیر بیشتر باقی مانده آنتی بیوتیک در گوشت آنها زیاد است.
وی ادامه داد: مصرف «مرغ سایز» در مقایسه با مرغ هایی با وزن بیشتر، به دلیل مقدار چربی کمتر و کاهش سن کشتار، موجب تردی و افزایش کیفیت گوشت ران و سینه می شوند و با توجه به اینکه آنتی بیوتیک ها بیشتر در بافت چربی ذخیره می شوند و کاهش سن کشتار موجب کاهش حجم چربی ذخیره شده در بافت ها می شود، این امر می تواند در ماندگاری کمتر آنتی بیوتیک ها موثر باشد. 
بهداد یادآورِ کرد: مرغ های کم وزن دارای چربی کمتر و در نتیجه مقدار آنتی بیوتیک کمتری است.
وی چربی موجود در مرغ ها درشت را موجب افزایش دریافت چربی و در نتیجه اضافه وزن، چاقی، اختلال چربی خون خواند و گفت: کاهش چربی درونی لاشه و قسمت های دور ریز مرغ، طعم لذیذ و خوشپخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای این طرح برای خانواده ها است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی توصیه کرد مردم در هنگام خرید مرغ از مرغ های کوچک با وزن کمتر از ۲ کیلوگرم یا به اصطلاح مرغ سایز استفاده کنند.
انتهای پیام/
دامپزشکی آذربایجان شرقی: مرغ های بالای دو کیلوگرم نخرید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار