مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

امروز مکتب انقلاب اسلامی نیازمند تحول در راستای گام دوم انقلاب است

1400/03/17 - 19:47 - کد خبر: 45227 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: امروز در مکتب انقلاب اسلامی نیازمند تحول در راستای گام دوم انقلاب اسلامی بوده و می‌خواهیم تا در گام دوم انقلاب، با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در راه رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی که یک وعده قرآنی است، گام برداریم تا یک تحول مسلم در جامعه ایجاد شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در محل امامزاده سید حمزه تبریز، گفت: نیازمند ایجاد تحول و انقلابی دیگر در چله دوم انقلاب اسلامی هستیم. انقلابی که برگرفته از مکتب اسلامی، قرآن وعترت و مکتب امام راحل باشد و در این راستا یک دولتی در تراز انقلاب اسلامی در کشور بنیان نهاده شود.
حجت الاسلام حسینی در خصوص شاخص‌های دولت تراز انقلاب اسلامی که زمینه ساز رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی باشد، تاکید کرد: پیش از هر چیز اکنون نیاز داریم تا همانند سال ۴۲ و اوایل انقلاب که علما، پیشتاز قصه و یاریگر امام (ره) بودند، بنا بر وظیفه خود در چارچوب گام دوم انقلاب عمل کنند.
وی با بیان این‌که ملاک انتخاب دولت در تراز انقلاب اسلامی، برگرفته از کلام امام (ره) و مقام معظم رهبری، دولتی دارای ویژگی عدالت طلبی توام با معنویت و عقلانیت است نه صرف عدالت، گفت: در موارد بسیاری مشاهده کردیم که وقتی عدالت همراه با عقلانیت و معنویت نباشد، در نتیجه این ویژگی بر ضد خود تبدیل می‌شود.
وی افزود: رئیس جمهور باید محافظ فرهنگ اسلامی حتی در شعارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود باشد و دولتی تقوا مدار بدون دروغ، افترا و تهمت تشکیل دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: داشتن روحیه جهادی و خدمت گذاری، حضور در میدان و اجتناب ازعافیت طلبی، داشتن روحیه انقلابی همراه با ایستادگی که منجر به ثبات در اصول انقلاب، پاکدستی و ساده زیستی می‌شود، هم‌چنین داشتن صداقت و شجاعت در اقدام و اعتماد مردم از دیگر ویژگی‌های یک رئیس جمهور است که باید در انتخابات پیش رو آن‌ها را ملاک قرار داد.
وی ادامه داد: هم‌چنین رئیس جمهور آینده ایران باید ولایت مدار بوده و از روحیه نقدپذیری برخوردار باشد تا بتواند مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهد و با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کند.
وی متذکر شد: یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی باید ایمان بالایی نیز داشته باشد و نسبت به دشمنان همواره بی اعتماد باشد، دولت تراز انقلاب نباید به سمت اشرافی گری برود بلکه باید به دور از این گونه موارد، مدیریتی کارآمد برای فعال بودن موتور جامعه داشته باشد. 
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امام صادق (ع) جایگاه ویژه‌ای در مکتب امروز اسلامی دارد، گفت: نهضت عظیم فکری و فرهنگی در دوره سوم امامت توسط امام باقر (ع) بنا نهاده شده و فرزند ایشان یعنی امام صادق (ع) نیز این نهضت را به اوج رسانده است.
وی افزود: از این نهضت فکری و فرهنگی، حدود ۴۰۰۰ شاگرد در عرصه‌های مختلف تربیت شده‌اند و امروز هم معارف اهل بیت (ع) مدیون فداکاری‌های این دو امام بزرگوار بوده و مکتب ما بیشتر به عنوان مکتب جعفری شناخته می‌شود.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته، گفت: اکنون با وجود تمامی مشکلات درسطح منطقه، احساس قدرت، غرور و اقتدار می‌کنیم.
وی افزود: امروز در مکتب و شاگردی امام جعفر صادق (ع) وظیفه سنگینی بر دوش ما است و ما باید در راستای تبیین دین و دعوت مردم به این مکتب در تمامی عرصه‌ها تلاش کنیم. امروز باید روحانیون بیش از گذشته پای کار باشند و فعالیت کنند.
وی متذکر شد: اگر ما در عرصه‌های جنگ و دوران دفاع مقدس، احساس وظیفه می‌کردیم، امروز نیز تبیین، گفتگو و تشریح موقعیت برای اقشار مختلف جامعه یکی از ضروریت‌ها بر گردن ما است.
انتهای پیام/
 امروز مکتب انقلاب اسلامی نیازمند تحول در راستای گام دوم انقلاب است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار