در نشست امروز آژانس؛

گروسی ادعاها درباره اعلامیه های پادمانی ایران را تکرار کرد

1400/03/17 - 16:41 - کد خبر: 45221 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی است شفاف نبودن اعلامیه های پادمانی ایران، توانایی آژانس برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش نصر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جلسه امروز دوشنبه شورای حکام، ادعاها درباره مسائل پادمانی مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.
گروسی طی اظهاراتی مدعی شد: عدم پیشرفت در زمینه شفاف‌سازی پیرامون سوالات آژانس درباره صحت و کامل‌بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، بر توانایی آژانس اتمی در راستای حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تأثیر جدی می‌گذارد.
وی همچنین ادعا کرد جلسات گفت‌وگو با ایران احتمالاً نتیجه مثبتی نداشته باشد.
گروسی هفته گذشته، دو گزارش فصلی خود را برای ارائه به نشست شورای حکام آژانس منتشر کرد که یکی از آن گزارش‌ها مربوط به راستی آزمایی اجرای برجام در ایران می‌شد و گزارش دیگر نیز درباره چند موضوع باقیمانده پادمانی است که مورد اختلاف ایران و آژانس بود.
او در گزارش جدید فصلی خود درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران مدعی شده بود که ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است.
نشست شورای حکام در حالی آغاز شده است که منابع خبری به رویترز اعلام کرده‌اند که انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا به دنبال صدور قطعنامه علیه ایران نیستند.
انتهای پیام/
گروسی ادعاها درباره اعلامیه های پادمانی ایران را تکرار کرد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار