رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

زمین‌های شهرک‌های صنعتی تنها برای تولید است

1400/03/17 - 14:14 - کد خبر: 45207 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌های شهرک‌های صنعتی مختص تولید بوده و خرید و فروش این زمین‌ها باید در این راستا باشد.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، افزود: چنانچه خرید و فروش اراضی در این مکان ها که برای فعالیت های اقتصادی تدارک دیده شده اند، در سایر حوزه ها به انجام برسد، دستگاه قضائی  با جدیت پیگیری کرده و با متخلفان برخورد می کند.
وی اظهار کرد: فلسفه وجودی شهرک های صنعتی تامین زمین برای واحدهای تولیدی با هدف توسعه اقتصادی و رفاه عمومی و جلوگیری از بیکاری است که بر همین اساس خرید و فروش زمین‌هایی که منجر به تولید و اشتغال نمی‌شود به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.
خلیل اللهی همچنین با بیان اینکه وجود مناطق آزاد صنعتی و تجاری در کشور که منطقه ارس در آذربایجان شرقی قرار دارد برای تولید و صادرات کالا به خارج از کشور تعریف شده است، تلاش همگانی برای توسعه اقتصادی و تجاری این مناطق را خواستار شد.
وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری های مشروع به منظور ارتقا و جهش تولید و به‌ تبع آن اشتغال در استان تاکید کرد و  افزود: مناطق آزاد تجاری و صنعتی باید برای تولید و صادرات کالا به خارج از کشور نقش مهم و برجسته داشته باشند که طبق همین چشم انداز واحدهای تولیدی مستقر در این مناطق باید امکان صدور کالا را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به کارخانه آرد گندم با شرکت شهرک های صنعتی استان و مسائل و مشکلات شرکت ماسه ریز با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/
 زمین‌های شهرک‌های صنعتی تنها برای تولید است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار