خبر/

۱۱ اثر فرهنگی تاریخی و ۲ میراث دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی ثبت ملی شد

1400/03/17 - 13:27 - کد خبر: 45203 نسخه چاپی

نصر: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مراتب ثبت ملی ۱۱ اثر فرهنگی تاریخی و ۲ میراث دفاع مقدس را به استاندار آذربایجان‌شرقی ابلاغ کرد.

به گزارش نصر، علی‌اصغر مونسان در اجرای قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و اساسنامه این سازمان، مراتب ثبت خانه خیابانی در شهر مراغه، پل فلزی جلفا در شهرستان جلفا،  هسته اولیه کارخانه آردسازی تبریز (آراکلیان) در شهر تبریز،  هسته اولیه کارخانه کبریت‌سازی توکلی در شهر تبریز،  کارخانه حوله برق لامع در شهر تبریز،  خانه طوباییه (منسوب به باقرخان) در شهر تبریز،  حمام شندآباد در شهرستان شبستر،  حمام نوبهار (حکم‌آباد) در شهر تبریز،  بقایای مجموعه تاریخی اسفستان در شهرستان سراب،  ساختمان ارجمندی در شهر تبریز و مسجد قرمز بناب در شهر بناب در فهرست آثار ملی را ابلاغ کرد.
آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملی تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی بوده و هرگونه مرمت و بازسازی آنها صرفا با تأیید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در نامه های جداگانه به استاندار آذربایجان شرقی، مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی تاریخی «محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز» و «مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه» را به عنوان میراث دفاع مقدس در فهرست آثار فرهنگی تاریخی واجد ارزش ابلاغ کرد.
آذربایجان شرقی با حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و هزاران اثر ثبت نشده یکی از پنج استان نخست کشور از نظر تنوع و غنای آثار تاریخی و گردشگری است. 
انتهای پیام/
۱۱ اثر فرهنگی تاریخی و ۲ میراث دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی ثبت ملی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار