مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

عرضه اهل هنر با مصرف سازگاری ندارد

1400/03/17 - 10:30 - کد خبر: 45180 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: قریب 4 هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو بیمه هنرمندان اند، این آمار ها کمی به نظر غیرمعقول می رسد، در بین این هنرمندان چنگیز مهدی پور و استاد نظمی و هنرمندان ضعیف هم که آثارشان ارائه نشده است هم وجود دارد، بخشی از این اتفاق بر می گردد به اینکه جغرافیای ایران از ابتدا عرضه اهل فکر و هنر با مصرف سازگاری نداشته است.

به گزارش نصر، "سید قاسم ناظمی" در دیدار با اهالی تحریریه «نصر» گفت: حوزه فرهنگ و هنر در کشور ما محدودیت ها و مشکلاتی دارد، بخشی از این موضوع بر می گردد به اینکه عرضه از مصرف زیاد است.


 
وی ادامه داد: اگر رسانه های کشورمان را در نظر بگیریم شاید در دنیا کمترین جایی باشد که این تعداد رسانه در آن وجود داشته باشد، تعداد رسانه های رسمی که در کشور ما وجود دارد در سایر کشورها این تعداد رسانه وجود ندارد، بطور مثال اگر روزنامه‌های فرانسه را با ایران مقایسه کنیم قطعا روزنامه های فرانسه کمتر از روزنامه های ایران است، این موضوع در حوزه فکری هم صادق است.


 
ناظمی افزود: قریب 4 هزار نفر در استان آذربایجان شرقی عضو بیمه هنرمندان اند، این آمار ها کمی به نظر غیرمعقول می رسد، در بین این هنرمندان چنگیز مهدی پور و استاد نظمی و هنرمندان ضعیف هم که آثارشان ارائه نشده است هم وجود دارد، بخشی از این اتفاق بر می گردد به اینکه جغرافیای ایران از ابتدا عرضه اهل فکر و هنر با مصرف سازگاری نداشته است.
وی ادامه داد: تعداد نویسندگانی که در استان ما است، همان تعداد کتابخوان وجود ندارد در حالی که اقتصاد هنر اگر نباشد ارزش ندارد، مانند این است که تولید کرده ایم و کنار دیوار گذاشته ایم.
ناظمی گفت: پتانسیل تبریز در جریان فرهنگ و هنر کشور از اول در سطح بالا است، دلایل تاریخی بسیاری دارد؛ تبریز جز 5 شهر تاریخی پرجمعیت دنیا است، اتفاقاتی که در شهر ما می افتد نیازمند توجه است.
انتهای پیام/
عرضه اهل هنر با مصرف سازگاری ندارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار