یادداشت/

برنامه دولت آینده برای مهار تخریب اکوسیستم دریاچه اورمیه چیست؟

1400/03/16 - 16:52 - کد خبر: 45155 نسخه چاپی

نصر: پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست بود. با توجه به اینکه در کشور ما وضعیت محیط زیست در شرایط مناسبی قرار ندارد و نگرانی‌ها برای خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها روز به روز افزایش پیدا می کند، لازم است مسئولین برنامه‌های مدونی در این زمینه داشته باشند و صیانت از محیط زیست را به عنوان میراث مشترک بشریت در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مع‌الاسف، در برنامه‌های انتخاباتی که همه ما شاهد آن هستیم، هیچ‌کدام از کاندیداها در اینخصوص اظهار نظر قابل توجهی نداشته‌اند و برنامه‌ای نیز برای آینده ندارند، در حالیکه دریاچه اورمیه روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و حیات میلیون‌ها نفر ساکن اطراف آن را تهدید می کند.
سازمان ملل سالهای 2021 تا 2030 را به عنوان «دهه ترمیم اکوسیستم» نامگذاری کرده است تا همه ملتها با جلوگیری، متوقف کردن و معکوس کردن تخریب اکوسیستم ها در سراسر جهان به آینده بهتر زیست در کره زمین کمک کنند. کشورهایی که به صیانت از محیط زیست اهمیت می دهند از هم اینک برنامه های مفصلی را برای اقدامات لازم در سطوح حکومتی و مردمی تدوین کرده‌اند. امید اینکه، مسئولین ما هم با طرح برنامه‌های دقیق کارشناسی به فکر نجات اکوسیستم برای ترسیم آینده‌ای بهتر باشند.

سینا یوسفی - وکیل دادگستری
انتهای پیام/
برنامه دولت آینده برای مهار تخریب اکوسیستم دریاچه اورمیه چیست؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار