معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مساحت گلخانه های کشور در هشت سال گذشته سه برابر شد

1400/03/13 - 12:55 - کد خبر: 45093 نسخه چاپی

نصر: معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از رشد نزدیک به سه برابری مساحت گلخانه های کشور در هشت سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۲ هشت هزار هکتار گلخانه در کشور وجود داشت که این رقم اکنون به ۲۳ هزار و ۱۱۷ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محمدمهدی برومندی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح سایبان ۱۵ هکتاری باغ های میوه در شهرستان تاکستان که با دستور رییس جمهوری به شکل ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: با اجرای طرح نیمه تمام و در دست اجرا مساحت گلخانه های کشور تا پایان امسال از ۲۵ هزار هکتار عبور خواهد کرد.
این مسوول اظهار داشت: باید توجه داشت که توفیقات به دست آمده در بخش کشاورزی از جمله باغبانی با وجود تحریم های ظالمانه دشمن به دست آمده است.
معاون وزیر باغبانی جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۹۲ تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها یک میلیون و ۴۰ هزار تن بود که این رقم اکنون به چهار و نیم میلیون تن افزایش یافته است.
وی افزود: تولید گل نیز در گلخانه های کشور در سال ۹۲ یک و نیم میلیارد شاخه بود که اکنون به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون شاخه افزایش یافته است.
برومندی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های مختلف سایبان در باغات کشور از جمله استان قزوین با هدف جلوگیری از سرمازدگی و خسارات تگرگ و رشد عملکرد،گفت: در سال ۹۸، ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی داشتیم و ۲ میلیون تن محصول نابود شد داشتیم که این موضوع ضرورت اجرای طرح های سایبان در باغات کشور را می رساند.
به گزارش ایرنا، طرح سایبان باغ‌های میوه در شهرستان تاکستان روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری همزمان با افتتاح پروژه‌های کشاورزی در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
در قالب این طرح ۱۵ هکتار از باغ های میوه بخش خرمدشت شهرستان تاکستان شامل ۶ هکتار باغ هلو و شلیل، سه هکتار باغ انگور، سه ‌هکتار سیب، ۲ هکتار باغ گلابی و یک هکتار باغ سیب به سایبان دارای پوشش آنتی هیل مجهز شده اند.
برای اجرای این طرح ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۲۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات تامین شده و ۲۴ میلیارد ریال نیز آورده بهره بردار بوده است.
با اجرای این طرح برای ۱۸ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.
انتهای پیام/
 مساحت گلخانه های کشور در هشت سال گذشته سه برابر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار