نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در گفت و گو با نصر/

شربیانی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: لزوم همیّت هیئت نمایندگان اتاق تبریز در تبیین سرنوشت چهار ساله اقتصاد منطقه

1397/12/18 - 15:45 - کد خبر: 450 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز بر لزوم همیّت هیئت نمایندگان اتاق تبریز در تبیین سرنوشت چهار ساله اقتصاد منطقه تاکید کرد.

به گزارش نصر، "میرمحمد پوراقدم شربیانی" نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز از اعضای اتاق بازرگانی تبریز که در انتخابات دوره جدید آن حضور دارد با بیان اینکه اقتصاد غیر نفتی یکی از ظرفیت های بزرگ استان است که ه موجب آن توانمندی های فعالان اقتصادی منطقه تقویت شده است، ادامه داد: عدم وابستگی استان به نفت، زمینه ای را برای فعالان اقتصادی آن فراهم ساخته که به واسطه آن توانسته اند توانایی های خود را تقویت و به دنبال ایجاد درآمدزایی برای منطقه باشند. با وجود ظرفیت هایی این چنین تنها باید مسیر بهره وری و بهره برداری از این ظرفیت ها معین گردد.

وی در این خصوص افزود: اگر حاكميت در راستای حمایت از فعالان اقتصادی، از دخالت دولت در اقتصاد جلوگیری کند و به تعریفی بنگاه داری از راس امور دولت خارج و به بخش خصوصی محول گردد، فعالان اقتصادی به خصوص پارلمان بخش خصوصی می تواند با استفاده از فرصت محیا شده از تولیدکنندگان منطقه حمایت، محصولات را جذب و با صادرات آن با روش های نوین و کارآمد، موجب ایجاد ارزش افزوده برای منطقه شود. در واقع این روند را می توان یکی از کارآمد ترین وظایف پارلمان بخش خصوصی منطقه عنوان کرد.

 

‎*کاهش میزان خطا انتخاب با مشارکت حداکثری اعضا در انتخابات اتاق تبریز

 شربیانی ‎انتخابات اتاق بازرگانی را یکی از مهم ترین انتخابات پارلمانی کشور در سطح منطقه ای عنوان کرد و گفت: اهمیت این انتخابات به جهت حضور افرادی متخصص و فعال در حوزه اقتصادی تفاوتی شایان با سایر انتخابات ایجاد کرده است. به واسطه این انتخابات امور اقتصادی استان توسط بخش خصوصی در چهار سال رقم خواهد خورد و توجه به آن بسیار مهم است. بر همین اساس حضور افراد با دانش،با تجربه و البته شجاع كه روحيه كار گروهى بالايى داشته باشند در هيئت نمايندگان اتاق بسيار مهم و تأثير گذار است ،اما نکته قابل تامل این است که با مشارکت حداکثری اعضای اتاق بازرگانی میزان خطای انتخاب ها به حداقل خواهد رسید.

شربیانی درخصوص عملکرد هیئت نمایندگان فعلی اتاق تبریز اظهار داشت: اگر نگاهی اجمالی و واقعی به سال های گذشته و میزان عملکرد هیئت نمایندگان فعلی اتاق تبریز داشته باشیم، نتیجه فعالیت سال های اخیر را می توانیم در گامی رو به جلو بیابیم، اما با توجه به موقعیت استراتژیکی استان در عرصه اقتصادی می بایست گام های بیشتری در راستای توسعه آن برداریم و این امر با همیّت هیئت نمایندگان اتاق تبریز که تک به تک آن ها صاحبنظرانی قدرتمند و اندیشمند هستند محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه درصورت حضور حداکثری صاحبنظران و اندیشمندان عرصه اقتصاد استان در این انتخابات شاهد نتیجه ای مطلوب خواهیم بود، ادامه داد: در اين دوره نسل جديدى از جوانان با تجربه كه تعدادى از آنها از نظر علمى نيز قابل دفاع هستند با ايده هاى جديد در كنار پيشكسوتان تجارت استان كه تجربه هاى گرانسنگى را يدك مى كشند پا به عرصه گذاشته اند كه قطعاً اين موضوع نقطه عطفى در انتخابات اتاق خواهد بود كه موجب رشد اتاق مى گردد.

 

 *لزوم تثبیت پارلمان اقتصادی آذربایجان در عرصه ملی

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در ادامه سخنان خود از مهم ترین اهداف خود در صورت منتخب شدن در این انتخابات پارلمانی سخن به میان آورد و گفت: اولين هدفى كه ساير أهداف اتاق تبريز در پرتو آن بهتر به ثمر مى رسد ، رسيدن به كرسى اول پارلمان بخش خصوصى كشور توسط پيشكسوتان اتاق تبريز و بازگرداندن جایگاه اصلی تجارت استان و تبریز در عرصه ملی و بین المللی به واسطه ایجاد ارتباط و تعامل های اقتصادی با دولتمردان و همچنین سوق دادن سرمایه گذاری ها به صنايعى كه در استان داراى مزيت نسبى هستند.

شربیانی در ارتباط با تاثیر گذاری تقسیم بندی سیاسی و دسته بندی های گروهى  در انتخابات اتاق تبریز، اظهار داشت: معتقدم که یکی از مولفه های آسیب رسان به اقتصاد سیاست است به همین منظور هرچه فضای انتخابات از جهت دهی های سیاسی به دور باشد فضایی سالم تر را برای اجرا خواهد داشت و بنده گروهى را ترجيح مى دهم كه خصوصياتی از جمله دانش،مهارت،تجربه،شجاعت واتحاد را داشته باشند.

انتهای پیام/

شربیانی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: لزوم همیّت هیئت نمایندگان اتاق تبریز در تبیین سرنوشت چهار ساله اقتصاد منطقه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار