مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان؛

بیش از ۲۲۰ امامزاده در آذربایجان شرقی مدفون هستند

1400/03/11 - 23:27 - کد خبر: 44994 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۲۲۰ امامزاده در استان مدفون هستند که ۶۵ امامزاده فعال در بقعه آن‌ها وجود دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وجود هشت امامزاده شاخص کشوری در استان، اظهار کرد: در راستای قطب فرهنگی شدن امامزاده‌ها، نیازمند معرفی بیشتر آن‌ها هستیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: با همکاری صداوسیمای مرکز استان و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مستندی برای بازمعرفی امامزادگان استان ساخته می‌شود که گام مهمی برای معرفی این بقعه‌های مقدس است. 
وی ادامه داد: با تهیه این برنامه، امامزادگان استان که جگرگوشه‌های حضرت زهرا (س) در استان هستند، بیشتر به مردم عزیز معرفی می‌شوند.
حجت الاسلام حسینی گفت: در این راستا هم‌چنین مردم با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... این اماکن مقدس نیز آشنا می‌شوند که امیدواریم این برنامه باعث همکاری بیشتر اداره اوقاف استان با سایر نهادها شود و تسهیلی برای زیارت مردم عزیز داشته باشیم.
وی متذکر شد: به تعبیر بزرگان، هر کدام از امامزاده‌ها، خاصیت خاص خود را دارند و سفارش شده تا در هر شهری که امامزاده‌ای در آن مدفون هست، به آن شهر سر بزنیم و با امامزاده دیدار کنیم.
انتهای پیام/
بیش از ۲۲۰ امامزاده در آذربایجان شرقی مدفون هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار