مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

عرضه و تقاضا در عرصه سینما باید رعایت شود

1400/03/11 - 15:19 - کد خبر: 44980 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد سینما گفت: توازن عرضه و تقاضا در عرصه سینما باید رعایت شود.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، روز سه شنبه در نشست مشترک با اعضای شورای ارزشیابی فیلم و فیلمنامه استان افزود: اگر نگاه به سینما بر اساس اصول و قواعد درستی نباشد معضلاتی دست به گریبان این عرصه خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید در کنار گسترش و تقویت بازار سینما نسبت به پرورش سینماگر اقدام کرد، اظهار داشت: به واسطه تخصص و تعهد و حضور پیشکسوتان در کنار جوانان تلفیقی بی نظیر به وجود می آید که می‌تواند تعالی حوزه سینمای استان را رقم بزند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه استان در حوزه فیلم و سینما گفت: در سال های گذشته جشنواره های متعددی به همت فعالان این عرصه در استان برگزار شده است.
ناظمی، ادامه داد: اکنون نیز باید رویدادی فاخر در این حوزه در استان اتفاق بیفتد تا سینمای آذربایجان شرقی جایگاه اصلی خود را باز یابد و حرفی برای گفتن در سطح بین المللی داشته باشد.
وی بر لزوم سنجش محتوایی در تمام حوزه ها و سطوح فرهنگ و هنر تاکید و یادآوری کرد: این سنجش می‌تواند نقاط ضعف و قدرت عملکرد را مشخص و آسیب شناسی کند.
ناظمی، افزود: توسعه فرهنگی مرهون افزایش ظرفیت، نوآوری و آفرینندگی نخبگان آن جامعه است و در واقع نخبگان فکری و فرهنگی در هر جامعه از عوامل و انگیزه های توسعه فرهنگی محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه گردش نخبگان راهکاری مناسب برای توسعه و پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا در کنار پیشکسوتان عرصه های فرهنگ و هنر، بستر فعالیت و پیشرفت جوانان نیز توسعه یابد.
در این نشست از تلاش‌های اعضای پیشین شورای نظارت و ارزشیابی فیلم و فیلمنامه استان تقدیر و اعضای جدید این شورا معرفی شدند.
انتهای پیام/
عرضه و تقاضا در عرصه سینما باید رعایت شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار