مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

23 هزار و ۷۰۰ کامیون از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند

1400/03/11 - 12:37 - کد خبر: 44964 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در مدت سپری شده از سال جاری بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده افزود: در این مدت بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از هشت هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت تردد کامیون ها ۶۲ درصد در مرز نوردوز و ۸۵ درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۱۴۳ هزار و ۲۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی وخروجی از این مرز ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن است.
علیزاده، ادامه داد: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۷۰هزار و ۳۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۰ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.
وی یادآوری کرد: در این مدت مجموع مسافر ترددکننده از این پایانه های مرزی ۱۰ هزار نفر بود.
به گزارش ایرنا، نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است. 
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/
23 هزار و ۷۰۰ کامیون از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار