خبر/

ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی در تعطیلات خرداد ماه

1400/03/11 - 11:55 - کد خبر: 44962 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از طرح تشدید ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان در تعطیلات خرداد ماه خبر داد.

به گزارش نصر، داود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اعلام قبلی گفت: با توجه به حساسیت گونه های حیات وحش در فصل زادآوری و وضعیت شکننده جمعیت تنوع زیستی و زیستگاه های استان، ورود گردشگران و طبیعت گردان به مناطق تحت مدیریت به ویژه مناطق ذیل می تواند آسیب های جدی در کوتاه مدت و بلند مدت به گونه های جانوری و گیاهی استان وارد نماید.
وی افزود: هرگونه اتراق و تردد در آینالو، پارک ملی کنتال، میدانلی (تیروان) و مسیر هفت چشمه در دیزمار، ایلقنا چای، مناطق امن تحت مدیریت سازمان، علی بلاغی و کرینگان و ارسباران در تعطیلات خردادماه ممنوع است.
غنی پور گفت: بعد از رفع محدودیت های تردد اعلامی از سوی ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا، ورود خودرو و سفر صرفاً زونهای گردشگری مناطق (مطابق قانون هرگونه ورود به پارک های ملی و مناطق امن ممنوع می باشد) با لحاظ محدودیت های مکانی، زمانی و ظرفیت برد و تحمل زونهای پیش بینی شده برای گردشگری در مناطق تحت مدیریت، با همکاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان آذربایجان شرقی که متولی گردشگری خودرویی در استان می باشد، قابل بررسی خواهد بود.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به اعلام و آگهی چندین باره ممنوعیت ورود به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، مسئولیت هر نوع عواقب پیش آمده مستقیماً بر عهده فرد خاطی، مسئول گروه، تور لیدر و یا رئیس آژانس مسافرتی و گردشگری خواهد بود.
انتهای پیام/
ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی در تعطیلات خرداد ماه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار