استاندار زنجان؛

توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولیدگرا ممکن نیست

1398/07/29 - 11:16 - کد خبر: 4490 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: بی شک امروزه توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولید صادرات‌گرا ممکن نیست به طوری که هم اکنون همه گروه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط با زنجیره تولید تا صادرات کالا به اتفاق به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط کنونی و با استفاده از ابزارها و امکانات پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای فتح بازارها، راهی جز توجه به تولید صادرات‌محور باقی نمانده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی امروز در پیامی به مناسبت روز ملی صادرات افزود: در راستای تحقق بیانات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان "رونق تولید" ،” توجه بیش از پیش به امر تولید ملی و افزایش صادرات غیر نفتی ضروری است و یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به شمار می”آید.

وی یادآورشد: صادرات موجب رشد اقتصادی، افزایش سطح تولید، توسعه اشتغال و رفع بیکاری، افزایش در آمد سرانه و بهبود وضع معیشتی اقشار مختلف جامعه، کاهش کسری تجاری کشور، تقویت پول ملی، بهبود کیفیت و تنوع تولیدات داخلی، صدور ارزش”های فرهنگی ایرانی و اسلامی خواهد شد تا آنجا که به صادرات، عنوان موتور محرکه اقتصاد لقب داده”اند.

حقیقی تصریح کرد: استان زنجان نیز به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ترانزیت، برخورداری از آزادراه و راه آهن و همجواری با استان های مهم صنعتی کشور به خصوص تهران از امتیازهای ویژه ای در توسعه صادرات برخوردار است و وجود واحدهای صنعتی قوی در صنایع معدنی، برق و الکترونیک، نساجی، مواد غذایی، برخورداری از پتانسیل”های آبی و زیرساختی مناسب، دسترسی به شبکه”های قوی انتقال برق، گاز و نفت و نزدیکی به بازارهای مصرف داخلی و خارجی، زنجان را به یکی از استان”های توانمند در امر صادرات مبدل ساخته است.

وی اظهار داشت: نامگذاری ۲۹ مهرماه به نام روز ملی صادرات، فرصتی است تا ضمن ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم و فعالان اقتصادی، به تبادل افکار، شناخت تنگناها و بررسی راهکارهایی برای توسعه صادرات پرداخت و با توجه جدی به این امر در راستای افزایش قابلیت رقابت پذیری کالاهای ایرانی در جهان و در نتیجه افزایش واقعی صادرات غیر نفتی و تحقق توسعه اقتصاد اهتمام جدی”تری داشت.

استاندار زنجان یادآورشد: روز ملی صادرات سمبلی برای ارج نهادن به تلاشهای صادرکنندگان در نفوذ به بازارهای جهانی و به نوعی تجلی توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد کشور است که ریشه در تولید و فضای کسب و کار آن دارد.

وی در این پیام از تلاش”های ارزشمند تمامی تجار، بازرگانان، صنعتگران، فعالان اقتصادی، کار آفرینان و صادر کنندگانی که در جهت تعالی کشور اهتمام می ورزند قدردانی کرد.

 انتهای پیام/

توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولیدگرا ممکن نیست نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار