معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز در جمع خبرنگاران:

دانشگاه نبی اکرم در زمره بزرگترین موسسات آموزش عالی کشور/ فارغ التحصیلی ۱۰ هزار دانشجو

1400/03/09 - 20:28 - کد خبر: 44850 نسخه چاپی

نصر: معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز گفت:دانشجویان سرمایه‌ و آینده سازان ایران عزیز هستند، بنابراین هر چه قدر روی اعتماد، خودپنداری و روحیه کاری دانشجویان سرمایه گذاری کنیم، شاهد کاهش بیکاری و ایده‌ های جدید و نوآورانه در جامعه خواهیم بود.

به گزارش نصر،"شیوا ولایتی" امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موسسه آموزش عالی نبی اکرم در سال ۱۳۷۵ با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان موسسه آموزش عالی شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر دو هزار نفر دانشجو در ۵۷ رشته انسانی، هنر، مهندسی و علوم پایه در حال تحصیل هستند.
وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۰هزار نفر دانشجو از این موسسه فارغ التحصیل شده است و دانشجویان ما دارای مهارت بالا بوده و می‌ توانند به سرعت به بازار کار وارد شوند.
ولایتی ابراز کرد: این موسسه در زمینه آموزش و تربیت رشته‌ های هنری از جمله بازیگری و کارگردانی جزو سرآمدترین موسسات در شمالغرب کشور شناخته شده و باتوجه به فعالیت‌ های چشمگیر خود در حوزه فرهنگی، به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسه های غیرانتفاعی منطقه سه کشور از سوی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات انتخاب شده است.
معاون دانشجویی فرهنگی نبی اکرم با بیان اینکه موسسه آموزش نبی اکرم نه تنها در سطح شمالغرب، بلکه در سطح کشور نیز به عنوان بزرگترین موسسات آموزش عالی شناخته شده است، تصریح کرد: به اذعان معاون فرهنگی وزیر علوم، موسسه آموزش عالی نبی اکرم به عنوان یک واحد فرهنگی سرآمد مطرح شده و این امر انتظارات از این واحد را بالا برده است.
ولایتی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پیشرفت یک کشور ارتباط مستقیمی با دانشجویان ماهر و متخصص آن کشور دارند، از این رو سیاست کلی این دانشگاه توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است.
وی با اشاره به اینکه این موسسه در کنار فعالیت‌ های آموزشی علمی و پژوهشی، فعالیت‌ های فرهنگی را نیز در اولویت کاری خود قرار داده است، تاکید کرد: در کنار برنامه جامع علمی، بر چشم انداز فرهنگی نیز متمرکز شده و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی‌ های خاصی طراحی و اجرا می‌ کنیم.
وی تصریح کرد: دانشجویان سرمایه‌ و آینده سازان ایران عزیز هستند، بنابراین هر چه قدر روی اعتماد، خودپنداری و روحیه کاری دانشجویان سرمایه گذاری کنیم، شاهد کاهش بیکاری و ایده‌ های جدید و نوآورانه در جامعه خواهیم بود.
ولایتی با بیان اینکه این دانشگاه با تشکیل دانشکده هنر، گامی بسیار موثری برداشته است، گفت: چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر پدس با توجه به شرایط کرونایی با همکاری معاونت اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می‌ شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین موسسه آموزش عالی نبی اکرم باتوجه به فعالیت‌ های چشمگیر خود در حوزه فرهنگی، به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسه های غیرانتفاعی منطقه سه کشور از سوی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات انتخاب شده است.
معاون دانشجویی و فرهنگی نبی اکرم تربیت دانشجوی فرهنگی و متعهد را از جمله اهداف متعالی این واحد در کنار آموزش های به روز علمی توصیف کرد و گفت: تقویت مسوولیت پذیری و توانمندی اجتماعی و خودساخته بودن دانشجو پس از فارغ التحصیلی از جمله اهداف این واحد است و ما به دنبال آموزش و تربیت دانشجویانی هستیم که در جامعه کنشگر بوده و بتوانند بعد از فارغ التحیصلی در امور زندگی و اشتغال توانمند باشند.
معاون دانشجویی موسسه عالی نبی اکرم گفت: در این راستا دفتر توانمندسازی و مرکز آموزش های آزاد در این واحد تاسیس شده است که یک سری دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی آموزش داده می شود.
وی با اشاره به تاثیر این دوره ها بر استقلال و آینده دانشجویان، گفت: حتی دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز می توانند از این کلاس ها بهره مند شوند.
ولایتی، برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی، حمایت از برنامه های ورزشی و برگزاری مسابقات درون و بین موسسات را از دیگر برنامه های در دست اجرای این موسسه برشمرد و افزود: به منظور افزایش تاثیر گذاری اجتماعی، در برگزاری جشنواره ها و نیز استعدادیابی با برخی نهادها همکاری می کنیم.
انتهای پیام/
 دانشگاه نبی اکرم در زمره بزرگترین موسسات آموزش عالی کشور/ فارغ التحصیلی ۱۰ هزار دانشجو سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار