قائم مقام شهردار تبریز:

زمینی برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص یافت

1400/03/09 - 16:15 - کد خبر: 44839 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز محدوده‌ای پنج هکتاری برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص داده است.

به گزارش نصر، رسول موسایی، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به شناسایی سگ های بدون صاحب، افزود: این محل قرار است در مدت ۱۵ روز آینده توسط شهرداری منطقه یک تبریز حصارکشی و امکان بهره برداری از آن فراهم شود.
وی با بیان اینکه سگ ها پس از زنده گیری با داروی بیهوشی در این محل رهاسازی و برنامه عقیم سازی زیرنظر دامپزشک انجام می شود، اعلام کرد: تشکل های مردم نهاد و شهروندان دوستدار حیوانات، می توانند مجموعه مدیریت شهری را در نگهداری سگ های بدون صاحب یاری کنند.
موسایی، ادامه داد: گاهی در میان سگ هایی که زنده گیری و نگهداری می شوند نژادهای خاصی وجود دارد که می تواند در روستاها و باغ ها به عنوان سگ نگهبان استفاده شود و شهروندان می توانند در بازدید از این محل مسوولیت نگهداری از این سگ ها را بر عهده بگیرند.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: این کمیسیون سه سال است در زمینه نگهداری از سگ های بدون صاحب کار کارشناسی انجام داده و تدوین مطالعات جامع ساماندهی حیوانات شهری در حال تدوین است.
عبداله تقی‌پور، با بیان اینکه در احکام اسلامی سگ را حیوان نجس معرفی کرده‌اند و نمی توان نگهداری از سگ را  در خانه رواج داد، افزود: توسعه نامتوازن تبریز باعث به هم خوردن چرخه زندگی شده است.
وی اظهار داشت: کاملا با حیوان آزاری مخالف هستیم اما در این کلانشهر عده زیادی از مردم خواستار جمع آوری حیوانات بدون صاحب هستند.
تقی پور، ادامه داد: تا زمانی که مطالعات جامع مدیریت حیوانات شهری وجود نداشته باشد، نمی‌توان این حیوانات را مدیریت کرد.
دبیر شورای اسلامی تبریز در این جلسه با بیان اینکه راه بسته‌ای در این زمینه وجود ندارد، گفت: ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و بهداشت و مدیریت شهری وظایفی در ساماندهی حیوانات شهری دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.
سعید نیکوخصلت، با اشاره به اینکه شیوه نامه مدیریت حیوانات شهری تدوین شده است که باید به تصویب فرمانداری برسد، افزود: اگر بخش خصوصی مرکز نگهداری ایجاد کرده است باید به صورت کامل بر آن نظارت و اطلاعات مرکز نیز شفاف ارائه شود.
وی اظهار داشت: مدیریت حیوانات همانند جمع آوری پسماند بوده و همانطور که مشوق هایی برای پیمانکار جمع آوری پسماند به منظور تشویق مردم به کاهش تولید زباله ارایه می شود و مردم نیز در این زمینه مشارکت می کنند باید در مدیریت حیوانات نیز مشارکت مردم را جلب کرد.
انتهای پیام/
زمینی برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص یافت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار