شکارچیان متخلف در پارک ملی کنتال جلفا دستگیر شدند

1400/03/09 - 10:53 - کد خبر: 44808 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا گفت: سه شکارچی متخلف در پارک ملی کیامکی در ارتفاعات کنتال دستگیر شدند.

به گزاش نصر، هادی نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران و محیط بانان پاسگاه‌های ایری، کنتال و نوجه مهر شهرستان جلفا در گشت و کنترل نامحسوس ۱۴ ساعته، موفق به دستگیری متخلفان شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات شبانه که در صعب العبورترین منطقه پارک ملی کنتال انجام شد، مامورین اجرائی در ساعت چهار صبح شکارچیان را در منطقه جهنم دره‌ سی در حالی که خواب بودند دستگیر و از شکارچیان یک لاشه کل ۳ ساله، ۲ قبضه سلاح گلوله زنی و تعدادی فشنگ ضبط کردند.
نادری گفت: متخلفان سه مرد میانسال حدود ۴۵ تا ۵۰ ساله بودند که پس از پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و تکمیل پرونده برای تعیین تکلیف و صدور حکم قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی محیط بانان شهرستان جلفا در حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش شهرستان، از همه دوستداران محیط زیست تقاضا داریم هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۸۱۲ یا با شماره ۴۲۰۲۴۲۲۷ اطلاع دهند، تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن و پیشگیری از فجایع بعدی اقدام شود.
پارک ملی کنتال که از مناطق مهم طبیعی استان آذربایجان شرقی است، با وسعت هفت هزار هکتار در شمال این استان و مرز بین المللی با جمهوری ارمنستان واقع شده است. این منطقه با ویژگی های خاص طبیعی از جمله پوشش گیاهی منحصر به فرد و وجود حیات وحش با گونه ‌های متنوع جانوری و همچنین واقع شدن در کنار رودخانه ارس و منطقه گسترده کیامکی از اهمیت ویژه برخوردار است. این پارک بخش شمال شرقی پناهگاه حیات وحش کیامکی محسوب می شود که در سال ۱۳۹۰ به پارک ملی ارتقا یافته است. جلوه های کم نظیر ژئوپارکی و بقایای سنگ های آسیاب های آبی قدیمی بر قابلیت های گردشگری کنتال افزوده است. در اوایل بهار نیز رویش لاله های رنگارنگ در دامنه های کنتال و قلعه علی بیگ به صورت زیبایی خودنمایی می کند.
پارک ملی کنتال با توجه به پتانسیل‌ های بی نظیر به عنوان بالاترین سطح پارک ملی محیط زیست استان آذربایجان شرقی ثبت شده است.
انتهای پیام/
شکارچیان متخلف در پارک ملی کنتال جلفا دستگیر شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار