استاندار آذربایجان‌ شرقی؛

دلایل افزایش غیرمتعارف مصرف برق بررسی شود

1400/03/09 - 10:13 - کد خبر: 44807 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که میزان مصرف برق در سال‌های گذشته مشخص است، گفت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان میزان افزایش غیرمتعارف مصرف برق را نسبت به گذشته در تمامی مصارف از جمله خانگی، تولیدی و صنایع به صورت جدی بررسی و پیگیری کند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ارزیابی وضعیت تأمین کالاهای اساسی و زیرساخت‌های استان با محوریت آب و برق، افزود: با توجه به اعلام هواشناسی، دو هفته پیش‌رو با افزایش شدید دما در کشور و استان روبه‌رو هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کنترل مصرف برق انجام گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، صنایع در ماه‌های گذشته با ظرفیت پایین کار کرده‌اند و نباید کاری کرد که صنایع با مشکلات مضاعف روبه‌رو شوند.
پورمحمدی گفت: برای مدیریت مصرف برق صنایع ضروری است جلسه‌ای با حضور نمایندگان صنایع و شرکت‌های برق تشکیل و نسبت به دو هفته پیش‌رو چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود تا قطعی‌ها با هماهنگی و اعلام قبلی انجام گیرد.
وی همچنین در مورد وضعیت کالاهای اساسی در بازار، اظهار  کرد: براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی از جمله روغن، قند، شکر، برنج و آرد در استان وجود ندارد.
وی همچنین نسبت به نظارت‌های دقیق بر وضعیت بازار تاکید کرد و گفت: بیشترین گلایه‌ها نسبت به نظارت‌ها و بازدیدهاست و باید میزان بازرسی‌ها و بازدیدها افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: نظارت بر توزیع کالاها و خدمات اصلی‌ترین مساله است و باید از رفتارهای سلیقه‌ای در این زمینه پرهیز شود.
جواد رحمتی همچنین در مورد بودجه مصوب ۴۵ میلیارد تومانی برای رفع تنش آبی تبریز، اظهار داشت: این مبلغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین از محل معافیت حقوق دولتی نیز ۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های آب استان تعلق گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: میزان کشتار مرغ در استان کنترل شده و با وجود افزایش مصرف از نظر موجودی در وضعیت عادی قرار داریم.
اکبر فتحی افزود: روزانه ۱۴۵ هزار قطعه مرغ به کشتارگاه‌ها ارسال و ۲۸۵ تن لاشه در استان تولید می‌شود و در مورد تخم‌مرغ نیز به دلیل اینکه همه‌ساله در فصل تابستان مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز گفت: با توجه به کاهش بارندگی، براساس پیش‌بینی وزارت نیرو، ۲۰۰ شهر کشور و ۱۱ شهر آذربایجان شرقی از جمله کلان‌شهر تبریز تابستان امسال با تنش آبی مواجه خواهند شد.
یوسف غفارزاده افزود: بر این اساس از شهریور پارسال که با تنش آبی و قطع آب در تبریز مواجه بودیم، بلافاصله چند طرح اساسی رفع تنش آبی با رویکرد رفع سریع این مشکل با پیش‌بینی تابستان امسال آغاز شد که نتیجه اجرای این پروژه‌ها، افزایش تامین آب شرب تبریز به میزان ۸۰۰ لیتر در ثانیه بوده است.
وی بیان کرد: مهم‌ترین پروژه‌ها حفر ۳۰ چاه عمیق جدید بود که ۱۵ چاه حفر و تاسیس شده و ۱۵ چاه دیگر در مرحله تجهیز هستند.
غفارزاده ادامه داد: جداسازی آب شرب از صنعت نیز به میزان ۳۰۰ لیتر در ثانیه ‌پیش‌بینی شده که با صنایع جلسات مختلف برگزار شده و تا کنون ۱۵۰ لیتر در ثانیه جداسازی انجام گرفته است.
وی افزود: ۴۰۰ الی ۴۵۰ لیتر در ثانیه با توجه به توان استان افزایش یافته و اکنون تولید نسبت به مصرف بیشتر شده است.
انتهای پیام/
دلایل افزایش غیرمتعارف مصرف برق بررسی شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار