خبر/

جشنواره هشت بهشت در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1400/03/08 - 21:02 - کد خبر: 44790 نسخه چاپی

نصر: رییس شبکه جوانان رضوی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره هشت بهشت با هدف خلق آثار هنری پیرامون شخصیت امام رضا(ع) کار خود را در استان آغاز کرد.

به گزارش نصر، سعید مطلبی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در هشت رشته هنری شامل شعر، خوشنویسی، عکس، گرافیک، سرود و موسیقی، هنرهای چند رسانه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و داستان برگزار می شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در محور شخصیت امام رضا (ع) و فضای مناسب برای خلق آثار هنری و فرهنگی، اظهار داشت: آذربایجان شرقی علاوه بر این که مهد پرورش هنر و هنرمندان بوده است، ارتباط دیرینه و پیوندی روحانی با آستان مقدس امام رضا(ع) دارد و این پیوند موجبات شکل‌گیری جشنواره هشت بهشت را فراهم کرده‌ است.
رییس شورای سیاست گذاری جشنواره هشت بهشت گفت: دبیرخانه این جشنواره با به کارگیری نیروهای خلاق، هنرمندان نامی و متعهد و چهره‌های برجسته هشت رشته هنری مذکور تشکیل شده است و فراخوان دریافت آثار به مرور منتشر می شود.
مطلبی، ادامه داد: بخش شعر با توجه به ظرفیت بالای استان در همجواری با کشورهای مسلمان و امکان علاقه مندی شاعران غیرایرانی برای شرکت در این جشنواره، به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره و اعلام برندگان هر بخش به صورت مجزا برگزار می شود، یادآوری کرد: در ایام ولادت ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) بخش های شعر، عکاسی، داستان، گرافیک، خوشنویسی با معرفی برگزیدگان خود خاتمه می یابد و همزمان با ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) نیز برگزیدگان بخش هنرهای نمایشنامه‌نویسی، چندرسانه‌ای و سرود و موسیقی معرفی می شوند.
مطلبی، افزود: هدف از برگزاری آئین اختتامیه در ۲ مناسبت بزرگ شیعیان، جریان‌سازی و ایجاد فضای فعال هنری در حد فاصل آن ها بوده و شبکه جوانان رضوی استان قصد دارد جریان تولید و خلق آثار هنری پیرامون شخصیت والای علی ابن موسی الرضا(ع) را به طور مداوم زنده و پویا نگاه دارد.
جشنواره بین‌المللی هشت بهشت توسط شبکه جوانان رضوی با همت گروه فرهنگی مذهبی آئینه، بنیاد کرامت رضوی، شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار می شود.
هنرمندان برای اطلاع از شرایط شرکت در این جشنواره می توانند به صفحات اینستاگرامی @ayineh.ir  و @ziresayekhorshid_az مراجعه کنند.
انتهای پیام/
جشنواره هشت بهشت در آذربایجان‌شرقی آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار