استاندار آذربایجان‌شرقی:

طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی «نوردوز» اجرا می‌شود

1400/03/08 - 16:09 - کد خبر: 44776 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی نوردوز تا ۲ هفته آینده تدوین، تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در جلسه ستاد تجارت فرامرزی استان با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و بازدید از پایانه مرزی نوردوز، افزود: در این سفر مقرر شد تا طرح توسعه این پایانه برای تسریع و تسهیل حمل و نقل بین المللی با همکاری گمرک و دستگاه های مرتبط در سریع ترین زمان ممکن تدوین و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در پایانه مرزی نوردوز، اظهار داشت: این مشکلات در سفر وزیر راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای ساماندهی و رفع این مشکلات، وزارت راه و شهرسازی اعتبار ریالی قابل توجهی را اختصاص دهد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اهمیت و نقش پایانه‌ها در توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز که دروازه ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا محسوب می‌شوند، نقش مهمی در تحقق این موضوع و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه دارند.
پورمحمدی، تسهیل تردد محموله‌های وارداتی و صادراتی را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای بازگشایی مرز خداآفرین در آینده نزدیک انجام شده است.
در این جلسه تعدادی از مدیران استانی نیز نظرات و دیدگاه های خود را برای حل مشکلات موجود در پایانه های مرزی استان ارایه کردند.
نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.
انتهای پیام/
طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی «نوردوز» اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار