معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

آمفی‌تئاتر روباز تبریز با هفت هزار مترمربع آماده بهره‌برداری است

1400/03/08 - 15:21 - کد خبر: 44772 نسخه چاپی

نصر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگترین آمفی‌تئاتر روباز تبریز با هفت هزار مترمربع در تفرجگاه کوهستانی عینالی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی، روز شنبه در بازدید از این طرح با بیان اینکه این مجموعه برای تبریز ظرفیت جدید فرهنگی است و تفرجگاه عینالی با این مجموعه تکمیل تر می شود، افزود: با توجه به استقبال همشهریان و گردشگران از برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی و ورزشی برگزار شده در عینالی، بهره برداری از این مجموعه موجب افزایش جذب و ساعت ماندگاری گردشگران در این تفرجگاه می شود.
وی اظهار داشت: این مجموعه در راستای غنی سازی اوقات فراغت مردم و حفظ و تقویت مشارکت و همبستگی بین آنان برای برگزاری مراسم ها و آیین های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله کنسرت های بزرگ موسیقی و تئاتر در اختیار هنرمندان تبریز و استان قرار می گیرد.
رییس هیات مدیره سازمان عون بن علی گفت: به دلیل کوهستانی بودن منطقه و حساسیت پروژه، عمده کارها به شناسایی مکان و مطالعات فنی متمرکز و محل احداث آمفی تئاتر با توجه به عوارض توپوگرافی و مناسب بودن شیب طبیعی منطقه انتخاب شد.
رحمتی، ادامه داد: ظرفیت اسمی این مجموعه سه هزار نفر و ظرفیت بهره برداری آن چهار هزار نفر بوده و دارای ۱۵۰ مترمربع زیربنای دفتری، تاسیساتی، کنفرانس و گریم است که پس از ۲ سال عملیات اجرایی، آماده بهره برداری است.
وی یادآوری کرد: به منظور مهار و دفع آب های سطحی دره و تپه های بالادست محل پروژه و با لحاظ بیشترین دبی آب های سطحی سرازیر شده، کانالی با ظرفیت چندین برابر میزان برآورد این دبی برای هدایتی آب های سطحی طراحی و اجرا و نگرانی حاصل از لغزش نیز با اجرای شمع های لازم، اتخاذ تمهیدات مورد نیاز و افزایش چسبندگی به زمین رفع شد.
تفرجگاه کوهستانی عینالی با پنج هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت بر فراز رشته ‌کوه سرخاب در ناحیه شمالی شهر تبریز واقع شده است و علاوه بر آرامگاه، امکانات رفاهی - تفریحی نظیر تله ‌کابین، رستوران، پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی، آلاچیق این مکان را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری تبریز تبدیل کرده است.
انتهای پیام/
آمفی‌تئاتر روباز تبریز با هفت هزار مترمربع آماده بهره‌برداری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار