خبر/

آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد

1400/03/08 - 14:36 - کد خبر: 44769 نسخه چاپی

نصر: علی قنبری سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی و رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در جلسه ای که در محل فرمانداری شهرستان ورزقان با موضوع آفات جنگل های ارسباران با اشاره به اینکه اهمیت جنگل های ارسباران به عنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسی از ارزش و اهمیت ژنتیکی و تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار بوده و این امر مسئولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در حفاظت از این جنگل ها سنگین نموده است.

به گزارش نصر، قنبری در ادامه افزود: آفت بخشی از فون جنگل است و باتوجه به اینکه جنگل یک اکوسیستم طبیعی است باید تا قبل از رسیدن آفت به آستانه خسارت زایی از دخالت در جنگل خودداری نمود و اجازه داد آفت بوسیله دشمنان طبیعی خود کنترل گردد.
وی افزود: بدیهی است در صورت بروز حالت طغیانی آفت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برابر نظر و مصوبات کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اقدامات کنترلی و مقابله ای مقتضی را برای پایین آوردن جمعیت آن انجام  می دهد.
قنبری گفت: آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می گیرد و با توجه به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می گردد که در این راستا در هفته گذشته تعدادی از اعضای کارگروه تخصصی گیاهپزشی اداره کل از جنگل های ورزقان بازدید داشتند و امروز نیز اینجانب به همراه بیگ پور  از جنگل های این شهرستان و شهرستان خداآفرین بازدید نموده و وضعیت آفت موجود را مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در ادامه جلسه خانی فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به مشاهده برخی عوارض ناشی از بروز آفت در جنگل های ورزقان ضرورت بررسی و پایش آفت را مورد تاکید قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه اقدام بموقع در مواجهه با هر بحرانی در کنترل آن اهمیت بسزایی دارد لذا پایش مستمر آفت را بسیار مهم عنوان نمودند.
فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه کنترل آفت جنگل یک موضوع علمی و تخصصی است بدیهی هر گونه اقدام در این خصوص باید با نظر متخصصین امر صورت گیرد.
انتهای پیام/
آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار