غلامعلی دهقان از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه؛

احتمال انصراف جلیلی به نفع رئیسی/ جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی کاندیداهای پوششی هستند

1400/03/08 - 13:23 - کد خبر: 44760 نسخه چاپی

نصر: احتمال اینکه در روزهای آخر انصراف‌هایی شکل بگیرد وجود دارد، بالاخره دیدگاه های جلیلی و زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی تفاوت چندانی با رئیسی ندارد.

به گزارش نصر، غلامعلی دهقان از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بر این باور است که به نظر می رسد احتمال اینکه در روزهای آخر انصراف‌هایی شکل بگیرد وجود دارد، بالاخره دیدگاه های آقای جلیلی و آقای زاکانی و آقای قاضی‌زاده هاشمی تفاوت چندانی با آقای رئیسی ندارد.
بنا به این گزارش، «احتمال انصراف برخی کاندیداها در روزهای آخر رقابت‌ها وجود دارد»، این گزاره‌ای است که غلامعلی دهقان از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مطرح می‌کند. او بر این باور است که دیدگاه‌های جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی تفاوت چندانی با رئیسی ندارد، شاید اگر اندکی تفاوتی وجود داشته باشد دیدگاه‌های محسن رضایی است؛ دهقان عنوان می‌کند که حتی پایگاه رأی محسن رضایی هم متفاوت از بقیه کاندیداها است.
این عضو حزب اعتدال و توسعه، شکل گیری دو قطبی در انتخابات پیش رو را منتفی نمی‌داند و مناظره‌های تلویزیونی را در انتخابات بسیار موثر تلقی می‌کند.
غلامعلی دهقان تاکید دارد که ممکن است شاهد شگفتی باشیم چراکه در سال ۷۶ و در سال ۸۴، خاتمی و احمدی‌نژاد را هم جدی نگرفتند اما آنها آمدند و رئیس جمهور شدند.

بخش هایی از مصاحبه غلامعلی دهقان از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه را می‌خوانید:

* تحلیل شما از انتخابات پیش رو چیست؟ آیا ممکن است که دو قطبی بین چهره هایی که الان مطرح شده اند شکل بگیرد یا اینکه از نظر شما انتخابات به سمت تک قطبی شدن پیش می رود؟
با توجه به شرایط جدید سیاسی کشور پس از اعلام نهایی شورای نگهبان و مشخص شدن کاندیداهای هفت گانه، به نظر می رسد همچنان باید منتظر مناظره‌های تلویزیونی باشیم تا مشخص شود که دو قطبی شکل خواهد گرفت یا خیر.
کاندیداهای هفت گانه یکدست نیستند
*با توجه به اینکه الان کاندیداها یکدست هستند آیا باز هم به نظر شما دو قطبی شکل می‌گیرد یا خیر؟ چون معمولا می‌گویند باید دو قطبی بین دو جریان باشد.
واقعیت این است که همه گزینه‌ها یکدست نیستند، یعنی حتی آقای محسن رضایی هم اگر برنامه خاصی نباشد به نظر می‌رسد حرفهایی برای گفتن دارد که با آقای رئیسی تفاوت سلیقه‌هایی دارد اما دو گزینه دیگر یعنی آقایان همتی و مهرعلیزاده هم نزدیک به اصلاح طلبان و اعتدالیون در بازی هستند.

احتمال انصراف جلیلی، زاکانی و قاضی زاده به نفع رئیسی بسیار زیاد است
*پیش بینی می کنید که انصرافی به نفع آقای رئیسی که کاندیدای اصلی هستند در ادامه صورت گیرد یا خیر؟
بله احتمال آن بسیار زیاد است اما اینکه در چه زمانی انصراف‌ها شکل گیرد بسیار زود است که قضاوت کنیم. آیا در همین سه هفته است یا در روزهای آخر است؟ اما به نظر می رسد احتمال اینکه در روزهای آخر انصرافاتی شکل بگیرد وجود دارد، بالاخره دیدگاه های آقای جلیلی و آقای زاکانی و آقای قاضی زاده هاشمی تفاوت چندانی با آقای رئیسی ندارد، شاید اگر اندکی تفاوتی وجود داشته باشد دیدگاه های آقای رضایی است، همچنین پایگاه رای آقای رضایی هم متفاوت از بقیه کاندیداها است. بنابراین احتمال انصراف وجود دارد.

جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی کاندیداهای پوششی هستند
*در مورد کاندیدای پوششی چطور؟ به نظر می رسد که آقای جلیلی کاندیدای پوششی باشند یا اینکه به نظر شما تا آخر رقابت‌ها می مانند؟

به نظر نمی رسد که دست کم این سه نفری که نام بردیم(جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی) قصد رقابت با آقای رئیسی را داشته باشند و تا پایان بمانند بلکه همانطور که در تحلیل ها هم دیده می شود بیشتر برای حمایت کردن و به نوعی پوششی بودن حضور دارند.

دلیلی برای کناره‌گیری رئیسی به نفع جلیلی وجود ندارد اما….
*برخی خبرها آمده بود که این احتمال هم وجود دارد که رئیسی به نفع جلیلی کنار روند که بعد هم تکذیب شد، این احتمال اصلا جای طرح شدن دارد؟

اگر این فرض درست باشد پس چرا آقای رئیسی کاندیدا شده است؟ او می توانست کاندیدا نشود و آقای جلیلی به تنهایی حضور داشته باشد، بنابراین این احتمال بعید است، هر چند در عالم سیاست همه سناریوها ممکن است صورت بگیرد ولی چنین فرضی منطقی و عقلانی نیست.
انتهای پیام/
احتمال انصراف جلیلی به نفع رئیسی/ جلیلی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی کاندیداهای پوششی هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار