فرماندار شهرستان خبر داد

تدوین برنامه پنج ساله شهرداری اسکو با رویکرد بارورکردن اقتصادی گردشگری

1400/03/08 - 12:33 - کد خبر: 44752 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو از تدوین برنامه پنج ساله شهرداری اسکو با رویکرد بارورکردن اقتصادی گردشگری خبر داد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در مراسم تکریم و معارفه شهردار اسکو، گفت: تغییرات مدیریتی باید موجب پویایی مجموعه‌ها شود. هر تغییری، فکر و اندیشه‌ای جدید به مجموعه تزریق می‌کند و چنانچه این تغییر با تعهد و احساس مسئولیت توام با شایسته سالاری و کارآمدی همراه شود، قطعا به بهبود امور منجر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی استفاده از نیروهای جوان، متخصص، کارآمد و پرانگیزه را راه حل بسیاری از مشکلات کشور برشمرد و افزود: اعتماد به جوانان  کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب هست و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و مسیر توسعه کشور در تمام ابعاد به عمل و اندیشه جوانان گره خورده است.
وی، برنامه ریزی را اولین گام برای رسیدن به توسعه برشمرد و از نبود برنامه مدون در شهرداری‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: باید با تدوین برنامه پنج ساله شهرداری با تمرکز بر ظرفیت‌ها و استعدادهای شهری و با رویکرد اقتصاد گردشگری برای ساختن شهری با رونق اقتصادی و پویا در دستور کار شهرداری و مبنای تدوین بودجه آن‌ها باشد.
رضی منش وجود برنامه مدون برای توسعه را مانع بخشی نگری، اعمال سلایق شخصی مدیران و مدیریت شهر بر اساس مطالعه و کارکارشناسی برشمرد و اظهارکرد: تدوین برنامه با تمرکز و توجه بر ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و هم‌چنین تعریف چشم انداز و تدوین راهبرد برای بارورکردن ظرفیت‌ها، لازمه دستیابی به اهداف مدیریت شهری است.
وی قرار گرفتن در رتبه اول باسوادی کشور و غنای فرهنگی این شهر را بهترین بستر و زمینه ساز توسعه دانست و افزود: در صورت عدم برنامه ریزی دقیق و عدم توجه به این ظرفیت عظیم فرهنگی، شاهد عقب گرد در این حوزه خواهیم شد.
وی مهمترین اولویت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰ را تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی دانست و گفت: رونق تولید و رونق اقتصادی در اسکو با برنامه ریزی و حمایت از صنعت گردشگری می‌تواند تحقق یابد و مدیریت شهری باید با حمایت از تولید، کسب و کار و کارآفرینی شهری و رفع موانع در مسیر فعالیت آن‌ها، چالش‌ها و مسائل جوامع شهری را به فرصت‌هایی چون افزایش نرخ اشتغال، درآمد شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم ناشی از بیکاری و فقر، رونق اقتصاد شهری، منطقه‌ای، ملی و حتی صادرات و افزایش خودکفایی تبدیل کند.
فرماندار شهرستان اسکو سرمایه گذاری را موتور محرکه و عامل اصلی تداوم فرآیند توسعه اقتصادی شهر برشمرد و گفت: مطالعه و تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری و آماده کردن بسته‌های مناسب برای سرمایه گذاران در اسکو یک ضرورت است و می‌تواند ضمن تسهیل روند سرمایه گذاری، تشویق و ترغیب آن‌ها برای سرمایه گذاری، کمک شایانی بر تحقق شعار سال و جذب سرمایه داشته باشد.  
وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید در سیستم اداری، تمرکز بر حفظ حقوق مردم و رعایت حرمت آن‌ها توسط مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است و تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع و منشور حقوق شهروندی به تمامی وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و همه مدیران به عنوان کارگزار نظام مکلف به رعایت حقوق مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها با خوشرویی و کمال تواضع هستند.
وی، اجرای قانون و حاکمیت قانون در جامعه، شفافیت در مدیریت و عرضه اطلاعات را از اصول حکمرانی شایسته برشمرد و افزود: حاکمیت قانون موجب افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد شد و آرامش و امنیت اجتماعی و جامعه عاری از هرگونه تنش دستاورد آن خواهد بود.
بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم فرماندار شهرستان اسکو از تلاش‌ها و اقدامات قنبری، شهردار سابق اسکو در طول تصدی سمت شهردار اسکو تشکر و قدردانی کرد و ضمن تبریک به مجید فرشی، شهردار جدید این شهر برای او آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون کرد.
انتهای پیام/
 تدوین برنامه پنج ساله شهرداری اسکو با رویکرد بارورکردن اقتصادی گردشگری خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار