امام جمعه تبریز خبر داد:

توجه به پژوهش و تحقیق، رمز موفقیت علمی کشور

1398/07/29 - 00:00 - کد خبر: 4474 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رمز موفقیت کشورمان را توجه به حوزه پژوهش، علم و فناوری و پیوند خوردن آن با دانشگاه دانست.

به گزارش نصر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بازدید پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز گفت: کار پژوهشگران این پژوهشکده قابل تقدیر و ارزشمند است و وجود این دانشمندان جوان مایه افتخار برای کشور و موجب برکت و دلگرمی مردم هستند.

وی ادامه داد: خودباوری و ایمان داشتن به توان داخلی بسیار مهم است و این موضوع برای امروز کشورمان که در حوزه های علم و فناوری رو به قله های پیشرفت و حرکت است ضروری است.

رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی هم گفت: این پژوهشکده در سال 64 با عنوان واحد مهندسی پشتیبانی تاسیس شد و در سال 67 با توجه به لزوم توسعه مراکز تحقیقاتی و علمی کشور برای رفع مشکلات فنی مهندسی، با نام مرکز تحقیقات مهندسی آذربایجان شرقی تا سال 89 ادامه فعالیت کرده است.

رضایی ادامه داد: از سال 90 با توجه به توانمندی های تخصصی، دانش فنی و سابقه اجرا و مدیریت کلان طرح های متعدد ملی و امکانات و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از یک سو و شکل گیری ساختار فضایی کشور، زمینه برای ادغام این مرکز در پژوهشگاه فضایی ایران و ارتقاء آن با عنوان پژوهشکده رانشگرهای فضایی فراهم شد.

وی افزود: گروه های پژوهشی این پژوهشکده شامل گروه های عملگر، مکانیزم و رانشگرهای الکتریکی است.

رضایی گفت: پژوهشکده رانشگرهای فضایی دستاوردهای ارزشمند و قابل اتکایی را در عرصه فناوری فضایی داشته است که برخی از طرح های انجام یافته شامل انواع مختلف چرخ عکس العملی، انواع مختلف پین پولر، بوم گرادیان جاذبه، مکانیزم بازکننده آنتن، چاقوی حراراتی، رانشگر یونی است.

انتهای پیام/

 

 توجه به پژوهش و تحقیق، رمز موفقیت علمی کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار