خبر/

نخستین مسابقات حضوری شطرنج بعد از مدت ها تعطیلی در استان برگزار شد

1400/03/07 - 15:39 - کد خبر: 44710 نسخه چاپی

نصر، مسابقات شطرنج حضوری گرامیداشت فتح خرمشهر بعد از ۱۵ ماه فعالیت شطرنج بازان در فضای مجازی با شرکت ورزشکاران سه استان در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، اولین دور مسابقات شطرنج حضوری سال ۱۴۰۰  پنجشنبه ۶ خرداد ماه  با مشارکت شطرنج بازان برتر استان آذربایجان شرقی همراه بود.
این مسابقات با محدودیت شرکت کنندگان و با حضور ۴۱ بازیکن از شهرستان‌های تبریز، کلیبر، اسکو، صوفیان، اهر، سهند، ابهر و یک بازیکن از استان تهران در سالن خانه شطرنج استان آذربایجان شرقی برگزار شد که شطرنج بازان  در ۹ دور به روش سوئیسی و در نوع شطرنج برق آسا به سرداوری داور بین المللی، مقصود گیاهی و به همراه داوران فیده خانم فرامرز پور و خانم عباسی به رقابت پرداختند.
 
 
 
مقصود گیاهی سرداور این مسابقه سطح کیفی مسابقات را در حد مناسبی دانسته و گفت: با توجه به فضای محدودی که در اختیار داریم میزبان بازیکنان محدودی بودیم که البته غالب شطرنج بازان مطرح استان در این مسابقه حضور داشتند.
 
 
مسئول کمیته مسابقات هیأت شطرنج آذربایجان شرقی نیز، عنوان کرد: بعد از ۱۵ ماه تعطیلی مسابقات شطرنج میزبان ۳ استان از سطح کشور و ۶ شهرستان از آذربایجان شرقی بودیم.
احمد کاری افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت کنندگان به صورت کامل رعایت گردید و برنامه‌هایی را نیز برای برگزاری مسابقات بزرگ‌تر در فضای باز را در نظر داریم که در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 
مسابقات حضوری شطرنج به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد
در پایان رقابت مرتضی عسگری از ابهر مقام اول، نیما حسین زاده از تبریز مقام دوم و حمید رضا ابراهیمی از تبریز مقام سوم در جوایز اصلی و در جوایز فرعی،  حامد فتحی از سهند مقام اول  ۱۹۰۰، علی سیامی از صوفیان مقام اول ۱۸۰۰ و  احمد غفاری از تبریز مقام اول ۱۷۰۰ و احد شریفی از تبریز مقام اول ۱۶۰۰ را کسب کردند. در بخش بانوان نیز  زهرا قربانی از کلیبر توانست عنوان قهرمانی را ازآن خود کند.
انتهای پیام/
نخستین مسابقات حضوری شطرنج بعد از مدت ها تعطیلی در استان برگزار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار