مشاور وزیر:

مانع‌تراشان کشاورزی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند

1400/03/06 - 20:31 - کد خبر: 44690 نسخه چاپی

نصر: مشاور وزیر جهادکشاورزی و مسوول رفع موانع تولید بخش کشاورزی گفت: کسانی که در بخش کشاورزی برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کنند در اسرع وقت به قوه قضاییه معرفی می‌شوند تا با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد.

به گزارش نصر، مرتضی حنیفه زاده روز پنج شنبه در جلسه رفع موانع تولید تشکل های تعاونی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، از اجرای طرح مانع زدایی تولید در وزارت جهادکشاورزی خبر داد و افزود: در صورتی که افرادی بخواهند در بخش تولید مانع تراشی کنند، قوه قضاییه به مساله ورود خواهد کرد و این موضوع بسیار جدی است به طوری که هر فرد در هر سمتی که باشد در صورت ایجاد مانع به قوه قضاییه برای برخورد قانونی معرفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح مذکور رسالت‌هایی دارد که منجر به حضور مردم در عرصه فعالیت ‌های کشاورزی می‌شود، اظهار داشت: مردم باید به عنوان همکار و پشتیبان در کنار مسوولان بخش قرار بگیرند و کارها را جلو ببرند. 
حنیفه زاده اضافه کرد: اصول عملیاتی این طرح مردمی کردن کشاورزی، رفع گلوگاه‌های اصلی تهدیدات، پرهیز حداکثری از تصدی‌گری و شناسایی، احیا و ارتقای زنجیره مزیت‌دار کشاورزی  که توسط خود مردم و با همکاری گروه های جهادی در استان های کشور اجرا می شود و اعضای تشکیل دهنده کمیته اجرایی آن را کارآفرینان جهادی، پیشکسوتان متعهد، جوانان متخصص و افراد صاحب‌نظر شامل می شود.
وی اهداف اصلی طرح فوق را پشتیبانی از پتانسیل مردمی کشاورزی و رفع موانع از طریق پیگیری امور بیان و اضافه کرد: تسهیل روندها، شفافیت در اخذ مجوز، دریافت تسهیل‌گر، شبکه‌سازی اشتغال‌های خرد مردمی در زنجیره‌های ارزش افزوده و رعایت زنجیره فعالیت در هر عرصه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است. 
حنیفه زاده با اشاره به اینکه کمیته های بررسی قوانین، ارتباطات مردمی، بررسی بازخوردها، رسانه و اطلاع‌رسانی، تدوین کتابچه خدمت و تدوین راهبرد چرخه دانش و همچنین کمیته مشارکت سازی کشاورزی، ساختار عملیاتی طرح را شامل می‌شود، ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از طرح، تحقق الگوی پیشرفت مشارکتی، شناسایی موانع مشکلات قانونی، مردمی شدن اقتصاد از طریق کشاورزی، پیگیری و انعکاس در ابعاد قوانین، ابلاغیه‌ها ، بخشنامه‌ها و همچنین شناسایی و معرفی افراد مخل تولید با مصادیق «ترک فعل» باشد.
وی با بیان اینکه بوروکراسی‌های اداری کار را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است، گفت: ما باید الگوی مشارکتی با مردم را در دستور کار قرار دهیم به طوری که مردم محور پیشرفت در این حوزه قرار بگیرند، به همین منظور نیز صدور مجوزهای کشاورزی از طریق سامانه «سماک» تسهیل شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ناکارایی بازرگانی محصولات کشاورزی و عدم وجود نظام بهره برداری مشخص دراراضی کشاورزی را دو مشکل عمده بخش کشاورزی دانست.
اکبر فتحی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی با تفویض اختیار به نماینده خود در استان ها می تواند به تسریع در رفع موانع تولید کمک کند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان ها نماینده وزارت در استان ها هستند و مشکلات و موانع پس از بررسی در کمیته های فنی، کارگروه ها و کمیسیون های کشاورزی استانی می تواند با سرعت بیشتری تحلیل، بررسی و تصمیم گیری شود. 
وی به اشاره به موانع تولید در خارج از وزارت جهاد کشاورزی گفت: بعضاً برخی دستورالعمل ها بدون تجزیه ، تحلیل و بررسی کارشناسانه صادر می شوند و برخی دستگاه ها با توجه به قدرتی که دارند، دستورالعمل ها را لازم الاجرا کرده که در این شرایط، بهره برداران و تولید کنندگان تمایلی برای تولید نداشته و برخی سرمایه گذاریها بدون نتیجه، به هدر می رود.
انتهای پیام/
مانع‌تراشان کشاورزی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار