رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛

امسال ۱۰۱ واحد راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازمی‌گردد

1400/03/06 - 13:35 - کد خبر: 44673 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۰۱ واحد تولیدی صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردانده خواهد شد.

به گزارش نصر، غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو ببا خبرنگار افزود: امسال با تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام صنعتی در این استان پیش بینی شده که برای ۱۸۰ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در استان صادر شود.
وی ادامه داد: با افزایش حجم و صادرات تنوع محصولات صادراتی استان به کشورهای مختلف به ویژه ۱۵ کشور همسایه، هند و چین شاهد افزایش صادرات غیر نفتی طی سال جاری خواهیم بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در خصوص معادن و استفاده از مزیت های معدنی استان نیز امسال ۴۰ معدن جدید افتتاح و هفت معدن راکد نیز به بهره برداری مجدد خواهد رسید.
بابایی بیان کرد: امسال در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های بازرگانی و واحدهای صنفی نیز با افزایش روبرو خواهیم شد که برای صدور بیش از ۱۷ هزار پروانه صنفی برای بیش از ۳۴ هزار نفر اشتغال پیش بینی شده است.
وی گفت: همچنین برای نظارت بهتر بر عملکرد واحدهای صنفی در استان بیش از یک هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب سازماندهی خواهد شد.
بنا به این گزارش، در آذربایجان غربی ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۷۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر وجود دارد.
انتهای پیام/
امسال ۱۰۱ واحد راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازمی‌گردد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار