معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

هشدار درباره خطر افزایش مهاجرت روستائیان / عدم برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال و تامین معیشت روستانشینان

1400/03/06 - 10:27 - کد خبر: 44657 نسخه چاپی

نصر: معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: تلاش برای توسعه روستایی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در روستاها و تلاش برای محرومیت‌زدایی بیشتراز این مناطق، یکی از افتخارات و دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نصر، علی قربانی امروز در گردهمایی مدیران‌کل امور روستایی و شوراهای استان‌های سراسر کشور که صبح امروز به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد با اشاره به فعالیت 27 دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه امور روستایی اظهار کرد: باوجود اقدامات بسیار خوبی که انجام شده است، عدم برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال پایدار و تامین معیشت روستانشینان از جمله مولفه‌هایی است که خطرات افزایش مهاجرت به شهر در سال‌های آتی را افزایش می‌دهد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت روستاها و توانمندسازی ساکنین روستاها از جمله موضوعات پذیرفته شده در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیاست که باید در کشور ما نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین در ادامه سخنان خود ابراز کرد: جذب مشارکت‌های مردمی نیز یک ضرورت انکارناپذیری است که باید در مسیر توسعه روستایی مورد توجه قرار گیرد. مشارکت، صرفا به معنای دریافت  کمک‌های نقدی از مردم نیست بلکه شامل جلب مشاوره‌های مردمی و استفاده از ظرفیت گروه‌های موثر در بدنه روستاها نیز می‌شود.
قربانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بهترین مرجع برای شناسایی اولویت‌ها و نیازهای روستاها، مردم این مناطق هستند و ما نیز باید در تخصیص اعتبارات به این موضوع، توجه بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام/
هشدار درباره خطر افزایش مهاجرت روستائیان / عدم برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال و تامین معیشت روستانشینان خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار