حق الناسي که با دستکاری پلاک خودروها زير پا گذاشته مي شود/

شناسایی و معرفی دو هزار متخلف به مراجع قضایی

1400/03/06 - 09:31 - کد خبر: 44653 نسخه چاپی

نصر: جرايم رانندگي در تمام نقاط دنيا به عنوان ابزار اساسي براي پيشگيري از تخلفات رانندگي استفاده مي شود و نمي توان کاربردي و مفيد بودن اين ابزار پيشگيري را براي اهداف و سياستگذاريهاي کلان اين حوزه ناديده گرفت.

اما با ورود ويروس کرونا در دنیا که خود را به تمامي ارکان و ساختارهاي زندگي ما تحميل کرده است در ايران از جمله بخشهايي که براي کنترل و جلوگيري از گسترش ويروس کووييد19 مد جست شد حمل و نقل و به تبع آن خودروهاي شخصي بود به طوري که محدودیت هاي تردد در ساعات معين از شبانه روز و بسته به پيک کرونا براي خودروها لحاظ شد تا با جلوگيري از ترددهاي غيرضروري تا حدودي بستري براي کنترل شيوع اين ويروس همه گير فراهم آيد.
اما متاسفانه تعدادی از هموطنان آگاهانه يا ناآگاهانه با در پيش گرفتن روش هاي غير معمول و حتي غيرانساني به منظور فرار از جرايم در نظر گرفته شده براي تخلفاتشان اقدام کرده و مي کنند.
به گزارش روابط عمومی پلیس راهور آذربایجان شرقی رییس پلیس این مجموعه در اين رابطه گفت: متاسفانه همشهريان و رانندگان خودروها با دستکاري پلاک هاي ثبتي به نام خود، باعث ارتکاب جرم تغییر در ارقام پلاک می گردند و موجب می شود تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.
سرهنگ یونس منفرد ضمن دعوت رانندگان و همشهریان برای رعایت اصول و موازین انسانی، خاطر نشان کرد: براي پيشگيری از اين گونه تخلفات، پلیس راهور اقدامات و تدابيري مختلفی را جهت شناسایی رانندگان متخلف از طریق دوربين هاي مستقر در سطح شهرها و جاده ها، انجام داده که بعد از شناسایی افراد متخلف جهت پيگرد قانوني به مراجع قضایی معرفي مي شوند.
وی با اشاره به اينکه تاکنون حدودا دو هزار نفر از رانندگان متخلف در این زمینه در سطح استان شناسایی شده اند اظهار داشت: پرونده این افراد به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارجاع شده و خودرو های افراد نیز تا صدور رای دادگاه در پارکینگ متوقف می شوند.
اما در پایان یادمان باشد که مطمئنا پرداخت جریمه تخلف من نوعي توسط شخص ديگري از مصاديق اصلي حق الناس بوده و نه تنها از لحاظ عرف کار قبيحي محسوب مي شود بلکه از منظر خداوند متعال نيز گناه مي باشد و خداوند بارها تاکید می کند که حق الناس گناهی است که هر گز از آن نخواهد گذشت.
انتهای پیام/
 شناسایی و معرفی دو هزار متخلف به مراجع قضایی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار