مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مسئول رفع موانع تولید بخش کشاورزی کشور؛

مانع زدایی از تولید دربخش کشاورزی با تکیه بر مشارکت مردمی اجرا می‌شود

1400/03/05 - 16:39 - کد خبر: 44633 نسخه چاپی

نصر: مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مسئول رفع موانع تولید بخش کشاورزی کشور از اجرای طرح مانع زدایی تولید در وزارت جهادکشاورزی خبر داد و گفت: ما باید الگوی مشارکتی با مردم را در دستور کار قرار دهیم به طوری که مردم محور پیشرفت در این حوزه قرار بگیرند.

به گزارش نصر، مرتضی حنیفه زاده در جلسه رفع موانع تولید تشکل های تعاونی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما می خواهیم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری کار را برای کشاورزان و سرمایه گذاران بخش تسهیل کنیم با تاکید بر ضرورت توجه به تولید خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور را تضمین و ما را از بیگانگان بی نیاز می‌کند.
مسئول رفع موانع تولید وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بوروکراسی‌های اداری کار را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است، گفت: در همین راستا طرح مانع زدایی تولید در وزارت جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد و جامعه کشاورزی می تواند با عضویت در پیام رسان «تاک» (شبکه جامعه کشاورزی ایران) و از طریق بخش مانع زدایی گزارش خود را مطرح کند.
حنیفه زاده با بیان اینکه طرح مذکور رسالت‌هایی دارد که منجر به حضور مردم در عرصه فعالیت ‌های کشاورزی می‌شود، گفت: مردم باید به عنوان همکار و پشتیبان در کنار مسئولان بخش قرار بگیرند و کارها را جلو ببرند.
مشاور وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: اصول عملیاتی این طرح مردمی کردن کشاورزی، رفع گلوگاه‌های اصلی تهدیدات، پرهیز حداکثری از تصدی‌گری و شناسایی، احیا و ارتقای زنجیره مزیت‌دار کشاورزی است. این مهم توسط خود مردم و با همکاری گروه های جهادی در استان ها رخ خواهد داد.
وی اعلام کرد: طرح مذکور دارای کمیته مرکزی است و اعضای تشکیل دهنده این کمیته کارآفرینان جهادی، پیشکسوتان متعهد، جوانان متخصص و افراد صاحب‌نظر هستند.
حنیفه زاده با بیان اینکه اهداف اصلی طرح استفاده از ظرفیت مردمی کشاورزی و رفع موانع از طریق پیگیری امور است، اضافه کرد: تسهیل روندها، شفافیت در اخذ مجوز، دریافت تسهیل‌گر، شبکه‌سازی اشتغال‌های خرد مردمی در زنجیره‌های ارزش افزوده و رعایت زنجیره فعالیت در هر عرصه نیز از جمله اهداف دیگر اجرای این طرح است.
وی درباره ساختار عملیاتی طرح نیز گفت: کمیته بررسی قوانین، کمیته ارتباطات مردمی، کمیته بررسی بازخوردها، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی، کمیته تدوین کتابچه خدمت و کمیته تدوین راهبرد چرخه دانش و همچنین کمیته مشارکت سازی کشاورزی، ساختار عملیاتی طرح را شامل می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: نتایج حاصل از طرح تحقق الگوی پیشرفت مشارکتی، شناسایی موانع مشکلات قانونی، مردمی شدن اقتصاد از طریق کشاورزی، پیگیری و انعکاس در ابعاد قوانین، ابلاغیه‌ها، بخشنامه‌ها و همچنین شناسایی و معرفی افراد مخل تولید با مصادیق «ترک فعل» باشد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در صورتی که افرادی بخواهند در بخش تولید مانع تراشی کنند قوه قضائیه به مسأله ورود خواهد کرد و این موضوع بسیار جدی است به طوری که هر فرد در هر سمتی که باشد در صورت ایجاد مانع به قوه قضائیه برای برخورد قانونی معرفی خواهد شد.
دغدغه اصلی بخش کشاورزی مغفول ماندن نظام بهره برداری است
مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه  یکی از دغدغه‌های اصلی بخش کشاورزی کشور را مغفول ماندن نظام های بهره‌برداری دانست .
علی اکبر نژاد رضا اظهار کرد: مدیریت بهره‌برداری موجب افزایش بهره‌وری از منابع تولید، افزایش درآمد بهره‌برداران کشاورزی و افزایش کارایی و اثربخشی تولید می شود.
وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی با توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری محقق می‌شود، افزود: افزایش بازدهی و بهره‌وری از منابع آب و خاک و توسعه کشاورزی منوط به توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری است.
نژاد رضا  بر لزوم هماهنگی های لازم جهت تامین تسهیلات بانکی و منابع اعتباری مورد نیاز تعاونیهای تولیدی و توانمندسازی اعضاء و ارکان گروههای هدف نظامهای بهره برداری تاکید کرد.
انتهای پیام/
مانع زدایی از تولید دربخش کشاورزی با تکیه بر مشارکت مردمی اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار