در جمع فعالان اقتصادی مطرح شد؛

رییسی: تصمیمات لحظه‌ای اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند

1400/03/05 - 14:21 - کد خبر: 44624 نسخه چاپی

نصر: داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیمات لحظه‌ای، اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند و ثبات اقتصاد را چه در عرصه داخلی و بین‌المللی دچار آسیب می‌کند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران، حضور در جمع کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی را توفیقی دانست و خطاب به فعالان اقتصادی گفت: دیدگاه‌ها و نظرات شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود چون شما میدان‌دار هستید و به تعبیر مردم، شما کف بازار اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی هستید.
داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: استفاده از دیدگاه‌های شما درباره مسائل اقتصادی، یکی از مسائل مهم کشور و از مهمترین دغدغه‌های مردم  است. ما هم با نگاهی که مردم دارند و با نگاهی که باید به دغدغه مردم داشت، امروز مسئله اقتصادی و نظام مسائل اقتصادی که یک مسئله نیست را مطرح می‌کنیم.
وی افزود: شناخت مسئله، شناخت راه حل و راهکارهای حل مسئله، تعیین اولویت‌ها در میدان عمل و اقدام و میدان‌داری کردن در اتاق‌های باز،صرفا در جلسه ننشستن و همراه بودن با کسانی که در این میدان حضور دارند و همچنین همکاری با همدیگر موضوع بسیار مهمی در حوزه اقتصاد است.
 رییسی با بیان اینکه ایران قوی می خواهیم گفت: برای ایران قوی زمینه کاملا موجود و بسترها فراهم است.خداوند ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی کشور و سایر معادن و گنجینه‌ها به این کشور عطا کرده است. حلقه مفقوده، مدیریت قوی، کارآمد و جهادی است که بتواند همه این امکانات و ذخایر  را به قوت و قدرتی در حوزه اقتصاد دنبال کند که ایران قوی بدون اقتصاد قوی ممکن نیست.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدیریت کارآمد را از الزامات تحقق اقتصاد قوی عنوان کرد و گفت: این نیروها باید هماهنگ باشند و هر کدام یک آهنگ ساز نکنند.
وی ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های اقتصادی کار باید مبتنی بر کارشناسی باشد، تصمیمات لحظه‌ای اقتصادی، کشور را دچار مشکل می‌کند. تصمیمات لحظه‌ای ثبات اقتصاد را می‌گیرد و این ثبات را چه در عرصه داخلی و بین‌المللی دچار آسیب می کند. بنابراین تصمیمات باید از ثبات برخوردار باشد و ثبات تصمیمات اقتصادی ثبات در اقتصاد است.
رییس قوه قضاییه ثبات در تصمیمات اقتصادی را از الزامات دولت قوی دانست تا هر روز سر راه تولید و صادرات و واردات، تعاونی‌ها را دچار مشکل نکند و این لازمه کار در حوزه اقتصادی است.

 نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد/ مدیر میدانی هستم
وی افزود: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد و با نشستن در اتاق هم نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد. من یک مدیر میدانی در همه حوزه‌ها هستم و در سفر به استان‌ها اولین نشست من با کارآفرینان و فعالان اقتصادی بود و درآنجا گفتم وقتی تولید مسئله مهم کشور و شعار سال می‌شود من به عنوان مسئول دستگاه قضایی نباید از آن غافل باشم.
 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: همه کشور باید از این شعار متاثر باشند وقتی این شعار اول می‌شود و من هم به دادستان ها و قضات می‌گویم هر موردی پرونده ای را که دنبال می کنید بدانید تولید محور است. فقط وزارت صمت و وزارت جهاد نباید ورود کنند بلکه همه باید احساس مسیولیت کنند و کارخانه‌ای نباید دچار وقفه شود و حتی در رسیدگی ها نباید کارخانه‌ای را دچار وقفه کرد. 
رییسی  اضافه کرد: دولت متصدی خوب نیست و اقتصاد باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود. نه اینکه اقتصاد را به یک سازمانی بدهند و نه اینکه جزو دستگاه‌های دولتی محسوب شود. اصل ۴۴ سیاست مصوب نظام است و بر اساس قانون اساسی ایران رهبر معظم ابلاغ آن را فرموده‌اند و باید اجرا شود.
انتهای پیام/
 رییسی: تصمیمات لحظه‌ای اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار