فرماندار اسکو در آئین اختتامیه برنامه شهرسالم سهند تشریح کرد:

دستاورد برنامه شهر سالم سهند

1400/03/05 - 13:19 - کد خبر: 44618 نسخه چاپی

نصر: بابک رضی منش، فرماندار شهرستان اسکو در جلسه اختتامیه ارزیابی نهایی برنامه‌ شهر سالم سهند که با حضور ارزیابان برجسته سازمان بهداشت جهانی برگزار شد گفت: بسیار خوشحالم و بر خود می بالیم که سهند را در مسیر صحیح توسعه می بابیم که برای رسیدن به آرمان بزرگ جوامع انسانی"توسعه پایدار" قدم بر می‌دارد.

به گزارش نصر، رضی‌منش امروز در مراسم اختتامیه ارزیابی نهایی برنامه‌ی شهر سالم سهند اظهار کرد: ارزیابان برجسته سازمان جهانی بهداشت در این دو روز با حساسیت زیادی از اقدامات و برنامه های انجام شده در این ۶ سال بازدید کردند و بعد از شنیدن سخنان آنان در مورد شهر سهند احساس کردم شناخت بسیار دقیقی از شهر جدید سهند دارند و این موضوع من و همکاران را شگفت زده کرد‌.
وی ادامه داد: بسیار خوشحالم و بر خود می بالم که سهند را در مسیر صحیح توسعه می یابم که برای رسیدن به آرمان جوامع انسانی "توسعه پایدار"قدم برمی‌دارد. وی اضافه کرد: برنامه شهر سالم بستری لازم برای کاهش فقر، نابرابری و افزایش کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی فراهم کرده است.
فرماندار شهرستان اسکو افزود: این برنامه تلاش می کند تا در این مسیر سخت و پیچیده توسعه را با تقویت همکاری بین بخشی، جذب مشارکت مردمی، پای‌کار آوردن سازمان های مردم نهاد هموار و با استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی جامعه ای زیبا، پویا و سالم را برای شهروندان به ارمغان آورد.
فرماندار و ناظر عالی برنامه شهر سالم سهند با بیان اینکه ما آماده تر از همیشه و با پشتوانه علمی و برنامه ریزی دقیق در پی برداشتن گامهای بلند و استوار برای توسعه سهند هستیم افزود؛ اکنون سهند آماده استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی جهت رسیدن به اهداف متعالی سلامت می باشد.
ناظر عالی برنامه شهر سالم سهند ادامه داد ما این برنامه را نه یک پروژه نمادین بلکه یک #نقشهراه و یک #رویکردکلان و تدوام یک جنبش جهانی برای ارتقای سلامت جامعه می بینیم.
وی، مشارکت را اهرم و ابزاری بسیار قدرتمند برای رویارویی با چالش ها عنوان کرد و گفت: شهر جدید سهند در بحث مقابله با ویروس کرونا با مشارکت بین بخشی و جلب همکاری مردم بیشترین روزهای کم خطر را تجربه نمود.
رضی منش نقش سازمان های مردم نهاد را موفقیت برنامه شهر سالم سهند را بسیار برجسته دانست و از حس تعلق آنان به شهر سهند و مسئولیت پذیری دلسوزانه آنان قدرانی کرد و افزود؛ در اجرای این برنامه ارزشمند از سمن ها نکات بسیار مهمی آموختیم و در حمایت از این تشکل ها عزم راسخ تری یافتیم.
ناظر عالی برنامه شهر سالم سهند در پایان سخنان خود اظهار کرد: راز پایداری این پروژه این است که با تغییر مسئولین وقفه ای در پروژه رخ نداد و جا دارد از تلاش های آقای دکتر مرتضی محمدزاده، فرماندار سابق شهرستان در هدایت این پروژه ارزشمند در زمان مسئولیت خاضعانه تشکر نمایم.
بنا به این گزارش، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بعد از دو روز حضور در شهر جدید سهند و بازدید از امکانات بهداشت و درمان، آموزش، خدمات، شهری و ... پس از جمع بندی و طی فرایندهای اداری اعطای گواهی‌نامه کسب عنوان شهر سالم و امضا توسط مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به سهند تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/
دستاورد برنامه شهر سالم سهند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار