سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

تکلیف سالمندانی که هنوز پیامک واکسن دریافت نکرده‌اند/آغاز واکسیناسیون خبرنگاران؛ چهار هفته دیگر

1400/03/05 - 13:24 - کد خبر: 44615 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعیین تکلیف سالمندانی که برای واکسن کرونا ثبت نام کرده‌اند، اما پیامک نوبت‌دهی را دریافت نکردند، توضیح داد.

به گزارش نصر، دکتر علیرضا رییسی، در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال ایسنا درباره افراد اولویت دار تزریق واکسنی که با وجود ثبت‌نام در سامانه، هنوز پیامک دریافت نکرده‌اند، گفت: قبلا اعلام کردیم که کسانی که با آنها تماس نگرفتند، بیایند و ثبت نام کنند، اما در حال حاضر این روش را در پیش گرفتیم که همه ثبت نام کنند و بعد ما بر اساس ثبت‌نام به آنها نوبت‌دهی می‌کنیم. خوشبختانه از دیروز روند خیلی خوب شده و بالای ۹۰ درصد رشد داشته است. افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، حتما منتظر باشند.

تعیین تکلیف افرادی که برای واکسن ثبت‌نام کردند اما پیامک دریافت نکردند
وی افزود:  کسانی که ثبت نام کردند و به آنها  پیامک نزدند، تا پایان این هفته صبر کنند که قطعا به آنها پیامک زده می‌شود. زیرا بر اساس نوبت‌دهی است و اگر چنانچه به آنها پیامکی زده نشد، به ویژه اگر بالای ۷۵ سال هستند، می‌توانند روز شنبه به یکی از مراکز تشریف ببرند و واکسن‌شان را دریافت کنند.

آغاز واکسیناسیون خبرنگاران؛ چهار هفته دیگر
رییسی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره انتقادات مطرح شده در زمینه واکسیناسیون برخی کارکنان صدا و سیما و در عین حال زمان واکسیناسیون سایر خبرنگاران، گفت: ما واکسیناسیون خبرنگاران را حدود چهار هفته دیگر شروع می‌کنیم؛ یعنی هفته اول تیرماه خبرنگارانی که مورد تایید بوده و فعال هستند، برایشان واکسن تزریق می‌کنیم. این هم جزو سند ملی است. به طوری که ما از تیر ماه گروه در معرض خطر از جمله خبرنگاران را واکسینه خواهیم کرد.

ماجرای واکسیناسیون کارکنان صدا و سیما
وی ادامه داد: در زمینه صدا و سیما، ما یک مصوبه در ستاد ملی مقابله با کرونا داریم مبنی بر اینکه دست‌اندرکاران انتخابات را واکسینه کنیم. این مصوبه ستاد ملی است. تعداد کارکنان صدا و سیما بسیار زیاد است، اما عده‌ای که واقعا درگیر انتخابات هستند، تعدادی هستند که بر اساس مصوبه ستاد ملی قرار شد دست‌اندرکاران انتخابات را بتوانند واکسینه کنند و آنها هم در این راستا واکسینه شده‌اند. اصلا ۳۰۰۰ نفری که گفته می شود، واکسینه نشدند، بلکه در نوبت هستند و مطمئن باشید که به نوبت واکسیناسیون تمام خبرنگاران می رسند. این بحث ها به این دلیل است که اکنون واکسن کم است. همه افراد باید واکسینه شوند و حتما به مرحله ای می رسیم که همه واکسینه شوند و کشور ایمن شوند.
رییسی درباره اینکه برخی مجریان برنامه های کودک و ... واکسن تزریق کرده اند، گفت: صدا و سیما خودش هم یک مرکز بهداشت و درمان دارد که آنها لیست دادند و بر اساس آن اتفاق افتاد. گاهی هم می شود مانند برخی تخلفات در یک شهرداری‌ که لباس پاکبان می پوشد و واکسن تزریق می کند؛ که البته اگر چنین کاری انجام شده باشد، کار درستی نبوده است.
انتهای پیام/
تکلیف سالمندانی که هنوز پیامک واکسن دریافت نکرده‌اند/آغاز واکسیناسیون خبرنگاران؛ چهار هفته دیگر خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار