رییس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز؛

نتایج سمپوزیوم کووید ۱۹ در زنجان بسیار با ارزش است

1400/03/05 - 10:43 - کد خبر: 44599 نسخه چاپی

نصر: رییس اتحادیه دانشگاه های قفقاز گفت: سمپوزیوم کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی زنجان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شرکت کنندگان در آن با ارزش و نتایجی را که این رخداد می‌تواند برای آینده ما داشته باشد، بسیار گرانقدر است.

به گزارش نصر، پرفسور رمضان کرکماز شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح همایش بین المللی "COVID۱۹ و نظام سلامت – درس های آموخته" به صورت مجازی افزود: دنیا با تغییرات سریع و همراه با گسترش کووید ۱۹ به صحنه جدیدی تبدیل شد.
وی اضافه کرد: در این صحنه، دنیا بسیار کوچک و تنیده به هم شد و در این میان   کووید- ۱۹ به ما نشان داد که همه چیز در دنیا به هم وابسته است.
کرکماز افزود: بطوری که تاثیر به وجود آمدن یک ذره حاصل از بال زدن یک پروانه در کوه‌های افغانستان در سراسر جهان را میتوان مشاهده کرد.
وی اظهار داشت: برای تعادل و سلامتی دنیا و نجات شریعت از محصول کاپیتالیسم وحشی که همان حرص و منفعت طلبی است، مجبور هستیم نفس جدیدی از معنویت و روحانیت را در آن بدمیم.
 رییس اتحادیه دانشگاههای قفقاز ادامه داد: بر این اساس باید نور دانش و علم را از دست کاپیتالیسم منفعت‌طلب به هر قیمتی نجات دهیم و آن را در جایگاه اصلی خود قرار دهیم وگرنه دنیای ما دنیای فلاکت باری تبدیل خواهد شد.
وی ابراز کرد: ما مجبور هستیم صفات باارزش انسانی مانند صداقت، راستی،  دوست داشتن را به دنیا نشان داده و آن را حاکم کنیم.
پرفسور رمضان کرکماز ادامه داد: سخنان با ارزش فارابی که جغرافیا با ارزش است را باید خوب درک کنیم چون که دنیای ما در بین میلیاردها ستاره و سیاره در حال گردش است که به اندازه یک نقطه است و این زمینه امید زندگی ماست.
وی با بیان اینکه برای زندگی در این دنیای شایسته مشارکت همه کشورها ضروری است گفت: زمین برای انسان خانه مشترکی است و غیر از این زمین دنیای دیگری وجود ندارد.
 رییس اتحادیه دانشگاههای قفقاز ادامه داد: برای حفظ خانه و زمین و تکامل انسانیت مانند تمام ساختارهای این دنیا دانشگاه‌ها نیز وظایف با ارزشی دارند.
کرکماز خاطرنشان کرد: در این ارتباط سمپوزیوم کووید ۱۹ وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زنجان بسیار مهم دیده می‌شود و نتایج آن می تواند بسیار با ارزش باشد.
انتهای پیام/
نتایج سمپوزیوم کووید ۱۹ در زنجان بسیار با ارزش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار