مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری خبر داد:

مراجعه بیش از ۳۵ هزار خودرو برای معاینه فنی در تبریز/اعلام نرخ معاینه فنی

1400/03/03 - 22:01 - کد خبر: 44496 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز از مراجعه بیش از ۳۵ هزار خودرو برای معاینه فنی در تبریز طی دو ماهه اول سالجاری خبر داد و نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش نصر، اصغر آدی بیگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به این‌که معاینه فنی به عنوان خدمات فنی و زیر ساختی در بحث کنترل خودروها محسوب می‌شود و تابع تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا است اما در ایامی که محدودیت فعالیت برای بیشتر مشاغل اعمال می‌شود نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: با توجه به فعالیت مراکز ششگانه معاینه فنی خودرو در شهر تبریز، تعداد مراجعه در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ به مراکز معاینه فنی ۳۵۱۵۱ دستگاه خودرو بوده که میانگین روزانه ۵۶۰ الی ۶۰۰ مراجعه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و محدودیت‌های تردد، کاهش محسوسی ندارد.
وی ادامه داد: از تعداد خودروهای مراجعه کننده به مراکز ششگانه، ۲۵ درصد از شاخص ترمز، ۳۷ درصد از شاخص آلایندگی، ۲۴ درصد از وضعیت ظاهری، ۱۰ درصد از شاخص کمک فنر و چهار درصد نیز از شاخص انحراف محور مردود شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری در اکثر شاخص‌ها داشته است.
آدی بیگ گفت: خودروهای سواری شخصی تولید داخل مدل ۱۳۹۵ و ماقبل، خودروهای عمومی تولید داخل مدل ۱۳۹۸ و ماقبل و خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در تشریح نرخ معاینه فنی خودروها، اظهار کرد: نرخ معاینه فنی خودروهای سبک بنزین سوز برابر ۴۷۰ هزار ریال، خودروهای سبک دوگانه سوز تک مخزن برابر ۲۷۵ هزار ریال، انواع موتور سیکلت برابر ۱۲۰ هزار ریال بوده و در صورت مردودی هم هزینه مجدد برای خودروها برابر ۱۰۰ هزار ریال است.
انتهای پیام/
 مراجعه بیش از ۳۵ هزار خودرو برای معاینه فنی در تبریز/اعلام نرخ معاینه فنی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار