خبر/

تجمع اعتراضی اساتید دانشگاه های آزاد استان/ درهای دانشگاه به روی اساتید بسته شد!

1400/03/03 - 14:20 - کد خبر: 44460 نسخه چاپی

نصر: جمعی از کارمندان و اساتید دانشگاه های آزاد استان امروز، سوم خرداد در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان مقابل درهای بسته دانشگاه آزاد تبریز تجمع کردند.

به گزارش نصر، استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای آذربایجان شرقی در دانشگاهی که سهم بزرگی در پیشرفت و توسعه علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته است و عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان را یدک می کشد و بیش از ۲۵ هزار استاد، ۳۰ هزار کارمند و ۱.۵ ملیون دانشجو دارد، در دوران کرونا از نظر معیشتی به شدت در مضیقه هستند.
این تجمع ها حاکی از حقوق دریافتی آن ها است که در حد کارگران خدماتی شده و به آنها یارانه و گاها بیمه تعلق نمی گیرد.
یکی از اساتید دانشگاه آزاد به خبرنگار نصر گفت: امروز جمعی از اساتید این دانشگاه جهت اعتراض حق و حقوق خود به دانشگاه رفتیم، این در حالی بود که حتی اجازه ورود به محوطه دانشگاه را به ما ندادند؛ گویا رییس دانشگاه آزاد تبریز خود را در اتاقش مخفی کرده بود و دریغ از یک همدلی و امیدواری به اساتید خود نهایت بی احترامی را ادا نمود.
وی افزود: با وجود برخوردار بودن دانشگاه از دارائی های گسترده و بی نظیر، اما مدیران ارشد دانشگاه آزاد، کمبود دانشجو و کمبود منابع را بهانه کرده و به جای تلاش برای افزایش منابع، تمام تلاشهایشان معطوف به کاهش هزینه ها به ویژه کاهش هزینه حقوق و دستمزد اساتید مظلوم شده است به گونه ای که بر اساتید فشار آورده و زندگی آن ها را با مسائل عدیده روبرو کرده اند.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه آزاد گفت: افزایش حقوق در طی سال های گذشته بسیار کمتر از تورم بوده است به گونه ای که در سال ۱۴۰۰ یک استادیار با ۱۵ سال سابقه کمتر از ۴ میلیون تومان دریافتی (یک پنجم همکاران مشابه در وزارت علوم و وزارت بهداشت) دارد. بودجه و امکانات پژوهشی در اختیار استادان قرار ندارد که بتوانند برای ارتقای علمی به آن متمسک شوند و ده ها مشکل دیگر....
یکی دیگر از اساتید دانشگاه آزاد اظهار کرد: مدیران این دانشگاه با اتخاذ یک استراتژی متناقض و استاندارد دوگانه، از یک طرف بر استادان فعلی فشار وارد می کنند تا آنها را وادار به ترک اختیاری کار یا بازخریدی نمایند و از طرفی برای جذب استادان جدید، مدام فراخوان می دهند و حتی در اقدامی عجیب و متناقض برای هموار کردن مسیر رسیدن به هدف غیر اصولی (فشار بر اساتید و اخراج آنها و جایگزین کردن آنان با نیروهای جدید نور چشمی)، حق سرپرستی مدیران استانی و واحد‌های دانشگاهی را تا ۳۰۰ درصد افزایش داده اند.
وی ابراز کرد: مدیران و رئیسان بی دغدغه دولتی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی، توان درک دغدغه های اساتید مظلوم اما توانمند این دانشگاه را ندارند و خودشان از محل حقوق نجومی دانشگاه های دولتی و آزاد ارتزاق و امرار معاش می کنند و بعضاً چند شغله هستند و به استادان این دانشگاه نگاه به شدت تحقیر آمیزانه ای را دارند.
از دیگر اساتید دانشگاه آزاد افزود: آخرین اقدام این مدیران بی دغدغه برای وارد آوردن فشار بر استادان ابلاغ بخشنامه ای ضد معیشتی، ظالمانه و غیر منطقی موسوم به «الفبا» است که در آن اساتید به دو گروه «الف» و «ب» تقسیم می شوند و از حقوق گروه «ب» دو میلیون تومان کم می شود و در عوض با وضع ده ها شرایط غیر ممکن و خارج از حیطه کاری و وظایف و رسالت های تعریف شده برای اعضای هیئت علمی، همین دو میلیون تومان به حقوق اعضای هیئت علمی «الف» اضافه می شود.
وی افزود: شرایط به گونه ای تعریف شده است که همه استادان «الف» هم به زودی به «ب» تبدیل شوند و کاهش حقوق داشته باشند و در نهایت خود خواسته یا بالاجبار، دانشگاهی که سال ها با صرف عمر خود برای بالندگی آن زحمت کشیده اند را ترک کنند و فرار را بر قرار ترجیح دهند.
انتهای پیام/
تجمع اعتراضی اساتید دانشگاه های آزاد استان/ درهای دانشگاه به روی اساتید بسته شد! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 9 نظر

  هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز   3 سالها پیش  

متاسفانه مدیریت دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، بدترین نوع مدیریت و ضعیفترین نوع مدیریت و واقعا سبب آزار و عداب کارمند و هیات علمی و دانشجویان شده است. دکتر طهرانچی الحق شایسته جایزه تمشک طلایی برای بدترین نوع مدیریت است.
دکتر طهرانچی شایسته مدیریت بزرگترین شبکه علمی در جهان نیست
دکتر طهرانچی متاسفانه منفورترین رئیس تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی است.
لعنت الله علی القوم الظالمین

  کارمند دولت   3 سالها پیش  

یواش یواش کوزه گر هم در کوزه می افتد . همین دانشگاه آزاد با صدور مدارک دانشگاهی بی پایه و اساس و مدرک بدون درک مملکت را به خاک سیاه نشانده است و همین اساتید معترض خیلی از دانشجویان را حتی یکبار هم زیارت نکرده اند پس وقتش رسیده که تاوان اشتباهات خودشان را پس بپردازند.

  حمید   3 سالها پیش  

مدیران بی کفایت و نجومی بگیر دانشگاه آزاد باید اخراج شوند و مدیرانی از بدنه خود دانشگاه آزاد مسئولیت را به عهده بگیرند.

  حسین   3 سالها پیش  

عجب رییس بی منطق و خدا نشناس و بی مسولیت
واقعا که

  هيات علمی   3 سالها پیش  

از نصر تقاضا دارد ابتدا صحت و سقم خبر را بررسی و سپس انتشار دهد واقعا فکر می کنيد يک استاديار در وزارت علوم بيست ميليون حقوق می گيرد؟

  علیپور   3 سالها پیش  

امروز دوشنبه سوم خرداد اساتید بصورت مسالمت امیز در دانشگاه ازاد تبریز حضور یافتند ولی بخش حراست و نگهبانی دانشگاه به هیچ استادی اجازه ورود نداد. رییس دانشگاه ازاد استان اقای جوانپور هم به خودش زحمت نداد بیاید ببیند اساتید دانشگاه های ازاد استان چه مشکلی دارند. اساتید می گویند با بخشنامه جدید حقوق یک استادیار با درجه دکتری به 4 میلیون تومان می رسد آیا این حق استاد است که با سابقه 12 سال کار 4 میلیون اونم هم که پرداخت نمی کنند.

  علیپور   3 سالها پیش  

از مرداد ماه 1399 حقوق های ما را بصورت علی الحساب پرداخت می کنند و هر ماه مبلغی به ما بدهکار هستند. حقوق فروردین و اردیبشهت 1400 هم پرداخت نشده است. از سال 97 حق الزحمه پایان نامه ها و حوق التدریس های اساتید هیات علمی ها پرداخت نشده است. حقوق مدیران دانشگاه ها را تا سه برابر افزایش دادند و به این مدیران گفتند این بخشنامه الف و ب (بخشنامه ای که به شدت به شعور اساتید توهین می کند) در دانشگاه ها اجرا کنید و به عبارتی قصد دارند اکثر اساتید را از دانشگاه یا اخراج کرده یا فراری دهند.

  هیات علمی   3 سالها پیش  

تمامی موارد فوق کاملا صحیح است. متاسفانه مسولان دانشگاه آزاد همت به اخراج هیات علمی های کنونی و استخدام وابستگان خود هستند و کمر همت به تعطیلی واحد‌های دانشگاه بسته اند

  هیئت علمی واحد اهر   3 سالها پیش  

یک زمانی دانشگاه آزاد دانشجو داشت و پول داشت همه از بیرون می آمدند و می خوردند الان که دچار کمبود پول شده با توسل به هر ترفندی می خواهند اساتید را اخراج کنند
پژوهشیار