نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

فتح خرمشهر الگویی برای مقاومت ملت‌های دنیا است

1400/03/03 - 12:12 - کد خبر: 44437 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر الگویی برای مقاومت ملت‌های دنیا بوده و می‌توان نمونه ای از این الگو را در مقاومت ملت های منطقه مشاهده کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: این روز نماد مقاومت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع قدس است و سرنوشت جنگ تحمیلی توسط این روز رقم خورد.
وی ادامه داد: فتح خرمشهر نشان داد پیروزی ملتی که پای آرمان‌های خود بایستد، حتمی است و به تعبیر امام خمینی(ره) فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبود بلکه فتح آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.
وی فتح خرمشهر را الگویی برای مقاومت ملت‌های دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: نمونه های این الگو را می توان در مقاومت حزب الله لبنان، انصارالله یمن و مردم مظلوم فلسطین مشاهده کرد و در واقع همه‌ی حرکت‌های مقاومت در تاریخ معاصر نشأت گرفته از الگوی آزادسازی خرمشهر است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص حال و هوای رزمندگان اسلام در این روز نیز گفت: من در آن ایام در مناطق جنگی حضور داشتم که به همراه رزمندگان اسلام وارد خرمشهر شدیم و یک شور و شوق زایدالوصفی در درزمندگان وجود داشت که اصلا قابل توصیف نیست.
وی با تاکید بر لزوم الگوپذیری از فتح خرمشهر در حل مشکلات فعلی کشور متذکر شد: ما باید از این روزهای تاریخی الهام بگیریم چون که ملت ما در سخت ترین شرایط مسیر را ادامه داده و از راه انقلاب و امام برنگشته و انقلاب را حفظ کرده اند.
وی اضافه کرد: این ملت شایسته هر نوع خدمت، رشد، توسعه و پیشرفت بوده و روا نیست مشکلات معیشتی و اقتصادی ملت را تحت فشار قرار دهد، هرچند که بسیاری از این مشکلات از طریق تحریم و فشار دشمن به وجود آمده است.
میرتاج الدینی تاکید کرد: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام سیم خاردارها را کنارزده و مسیرها را باز می‌کردند، مدیران کشور نیز باید با الگوقرار دادن آنها مشکلات اقتصادی را از مسیر ملت ایران کنار بزنند.
وی ادامه داد: وقتی از مدیریت جهادی حرف می‌زنیم یعنی خاکریزهایی که بر سر راه ملت ایران قرار گرفته است، فتح شود و این امر با داشتن انگیزه قوی، برنامه ریزی درست و مدیریت جهادی امکان پذیر است.
انتهای پیام/
 فتح خرمشهر الگویی برای مقاومت ملت‌های دنیا است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار