۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیمه شد

1400/03/02 - 23:31 - کد خبر: 44419 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از ۲۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش نصر، علی تبریزی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم دیم هشترود اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار هکتار باغات سیب، انگور و گردو و ۲۱۰ هزار هکتار هم محصول زراعی است که در طرح جهش تولید و حمایت ستاد فرمان امام (ره) بیمه شده است.
وی ادامه داد: به غیر از سهم دولت در این طرح ۷۰ درصد سهم بیمه گذار توسط این ستاد متقبل شده است و کشاورز فقط با پرداخت ۱۰ هزار تومان برای هر هکتار مزارع گندم و جو دیم را پرداخت می کند.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح جهش تولید باعث استقبال کشاورزان به بیمه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار هکتار خسارت خشکسالی، سیل، تگرگ و طوفان به اراضی کشاورزی استان پرداخت شده است.
وی افزود: سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان خسارت به محصولات باغی، زارعی و دامی آسیب دیده استان در سوانح طبیعی پرداخت شد .
سال زراعی گذشته ۸۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب ۱۰ هزار و ۸۹۱ بیمه نامه، همچنین ۲۴ هزار و ۳۰۸ هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.
مساحت کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.
۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیمه شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار