“CHEMCHEM” تحولی در بازار سنتی فروش ترکیبات شیمیایی

1400/03/02 - 21:20 - کد خبر: 44416 نسخه چاپی

نصر: CHEMCHEM سامانه جستجوی هوشمند ترکیبات شیمیایی و تحقیقاتی است که برای تامین کنندگان خود ویترین عرضه محصولات، آن هم با فیلترینگ تخصصیست و هدف دارد با ایجاد تحول در بازار سنتی فروش ترکیبات شیمیایی مشکلات عدیده این حوزه را حل کند.

به گزارش نصر، "CHEMCHEM" با شرکت در رقابت های اینوتکس پیچ تبریز توانست مقام سوم را اذعان خود کند و همچنین با اعتبار داده شده از سوی شرکت شهرک های سرمایه گذاری تبریز غرفه ای در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس تخصیص داده شد تا بتواند در این نمایشگاه به تبلیغ در حوزه فعالیت خود بپردازد و طی روز های 28 تا 31 اردیبهشت با حضور در این نمایشگاه دستاوردهای شایانی را بدست آورد.
امیر بابایی صدر بنیان گذار این سامانه در گفتگو با آژانس خبری تحلیلی نصر با بیان اینکه "سامانه جستجوی هوشمند ترکیبات شیمیایی و تحقیقاتی" با برند CHEMCHEM در سال ۹۹ به همت تیمی قوی با پشت کار راه اندازی شد، گفت: چم (CHEM) و چم (CHEM) هر دو به معنی شیمی است، و ترکیب این دو کلمه در "چم چم" شبکه‌ای متشکل از تامین کنندگان و خریداران حوزه ترکیبات شیمیایی خلاصه شده است.


 
وی که  فارغ التحصیل رشته شیمی گرایش کاربردی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه تهران است، همزمان  با ورود به دانشگاه فعالیت خود را در حوزه خرید و فروش ترکیبات شیمیایی و تحقیقاتی در شهر تهران آغاز کرده بود، گفت: بعد از مدتی فالیت در این حوزه و بررسی وضعیت  بازار سنتی و خلائ های موجود، ایده تجمیع تمامی تامین کنندگان این حوزه  در ذهنم کلید خورد.
وی ضمن اشاره به خلائ ها و معایب بازار سنتی فروش ترکیبات شیمیایی، با بیان اینکه عدم وجود نمایندگی­های رسمی تولید کننده مواد شیمیایی مطرح دنیا در ایران، یکی از کمبودهای این بازار به حساب می آید، افزود: از سویی در ایران تامین کنندگان مواد شیمیایی چون بر حسب حوزه کاری و یا نیازمندی مشتریان خود، ترکیبات شیمیایی را به فروش می­رسانند و در این حوزه تنوع ترکیبات بسیار زیاد می باشد؛ تمامی شرکت­ها امکان تامین و انبار­داری این ترکیبات را ندارند.


بابایی صدر ادامه داد: به همین منظور شرکت ما با طراحی سایت موتور جستجو (www.CHEMCHEM.ir) و تجمیع تمامی فروشندگان و خریداران این حوزه، این دو گروه را در ایران به هم وصل نموده است تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و مقایسه­ی قیمت­ها، تمامی فروشندگان و تامین کنندگان با داشتن یک میزان سهم از ویترین عرضه کالا بتوانند با سهولت بیشتری تمامی خریداران (محققین، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه­های همکار استاندارد) را در اختیار داشته باشند.
وی اضافه کرد: با سامانه ما خریداران این حوزه می توانند نیازمندی­های خود را در کمترین زمان و مناسب­ترین قیمت مرتفع سازند، همچنین این سامانه کمک شایانی به شفاف­سازی قیمت کالاهای ارائه شده با یک نام نموده است.
وی با اشاره به رسالت CHEMCHEM بعنوان تنها بستر تخصصی در حوزه مواد شیمیایی گرید آزمایشگاهی، معرفی تامین­کنندگان و خریداران این حوزه، گفت: پس از طراحی اولیه سایت www.CHEMCHEM.ir، شرکت به منظور ارتقائ جایگاه خود بواسطه نوآور بودن طرح در بهمن همان سال جهت استقرار در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی (تبریز) ثبت نام کردیم و این حاصل در اردیبهشت سال 1400 پس از ارزیابی­های پارک و مصاحبه­های گوناگون به بار نشست و اینک دفتر شرکت CHEMCHEM در پارک علم و فناوری تبریز مستقر می باشد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی برخط همراه ایرانیان، به پیشرفت روز افزون حوزه بازاریابی اینترنتی و سرعت بخشیده شدن به این موضوع در دنیای امروز با موضوعیت بیماری کرونا، اشاره کرد و افزود: داشتن یک بستر تخصصی و کامل برای هر حوزه­ی کاری لازم و ضروری است؛ به همین منظور شرکت ما در نظر دارد با فراهم نمودن این بستر و پیاده­سازی تمامی تامین کنندگان این حوزه در دیتا بیس سامانه بتواند مجموعه­ای کامل برای جستجوی خریداران فراهم آورد.


 
وی ادامه داد: به همین منظور تمامی اطلاعات فروشندگان از سراسر کشور در حال جمع­آوری بوده و همه روزه به روز رسانی می گردد و رمز موفقیت ما فعالیت در یک حوزه کسب و کار و زیر نظر گرفتن بازار به صورت تخصصی است.
وی با توجه به تجربه ای که در این مدت از فعالیت خود بدست آورده است، گفت: در دنیای امروز اعتبار هر حوزه کاری را در ابتدا امر مجامع علمی و توسط نخبگان آن حوزه ارزیابی می کنند،
CHEMCHEM نیز در ابتدای امر جهت رشد ایده خود اعتبار خود را از اساتید حوزه شیمی دانشگاه تهران، جمعی از تامین کنندگان معتبر کشور و جمع کثیری از محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کسب کرد و در راستای رشد روز افزون خود در پارک علم و فناوری تبریز مستقر شد.
بابایی صدر با بیان اینکه بازار ترکیبات شیمیایی تشنه رقابت است، گفت: بیش از هزاران کارخانه در زمینه های مختلف در سراسر کشور (که هر کدام خریدهای نزدیک به صدها میلیون تومان در سال به منظور آنالیز محصولات خود انجام می دهند) و مراکز تحقیقاتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی (بالغ بر چهار میلیون دانشجوی فوق لیسانس و دکترا رشته های مختلف شیمی، داروسازی، پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و رشته های مرتبط با موضوع از تمامی دانشگاه های سراسری، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور و غیره)، در کشور نیاز به تامین مواد در این حوزه دارند.
وی به مزیت رقابتی  CHEMCHEM  اشاره کرد و ادامه داد: در سامانه ای که ایجاد کردیم، فیلتر ترکیبات با توجه به گرید و خلوص و نوع بسته بندی و مهمتر از همه با قیمت انجام می گیرد و از همه مهمتر دینامیک بودن CHEMCHEM به تامین کنندگان این امکان را می دهد که آیتم­های مختلف به سامانه اضافه کنند.
 وی اضافه کرد: در یک پاراگراف می توان گفت، سامانه CHEMCHEM برای تامین کنندگان خود ویترین عرضه محصولات، آن هم با فیلترینگ تخصصی است تا تامین کنندگان ترکیبات موجود خود را با توجه به مشخصات ظاهری و اطلاعات شیمیایی آنها و قیمت کالا در کارتابل خود عرضه نمایند و خریداران نیز با توجه به نیاز خود ترکیبات را جستجو نموده و ترکیب شیمیایی خود را در منوی موجود در سایت فیلتر کرده و به تامین کننده مورد نظر لینک داده شوند و در صورت صحیح بودن تمامی اطلاعات کالای مورد نظر خود را از تامین کننده سفارش دهند.
این مدیرعامل موفق، به برنامه های آتی برای توسعه سامانه خود اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک بخش های تامین کننده گان تجهیزات شیمیایی تحقیقاتی، آزمایشگاهی و صنعتی، کیت های آزمایشگاهی و تشخیصی طبی را نیز راه اندازی می کنیم و از آپ های اندروید و ios بهره برداری به عمل خواهد آمد.
وی در ادامه به تیم قوی این استارت آپ باید نیز اشاره کرد و گفت: تیم ما از نفراتی مختلف تشکیل شده است، آقایان و خانم­ها امیر بابایی صدر مدیر محتوا، شقایق مدیر شهلا مسئول بازرگانی، رضا بابایی صدر مسئول منابع انسانی، علی مدیر شهلا مسئول ارتباطات و شرکت پویان بعنوان فنی و آی تی هستند.
 انتهای پیام/
“CHEMCHEM” تحولی در بازار سنتی فروش ترکیبات شیمیایی گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  دوست   3 سالها پیش  

بله chemchem بر گرفته از دو کلمه chem به معنی شیمی

  شیمیست «کمیست»   3 سالها پیش  

چم چم ؟؟؟!!!!
پژوهشیار