رییس هیات سوارکاری استان اردبیل؛

جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل برگزار می شود

1400/03/02 - 15:21 - کد خبر: 44396 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات سوارکاری استان اردبیل گفت: دومین جشنواره سراسری زیبایی اسب عرب رده (CIKHO ) تیر ماه امسال در این اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، بهاالدین ایلخانی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری کشورمان این جشنواره در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ تیرماه امسال در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی اردبیل در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه دومین جشنواره زیبایی اسب عرب را پنج داور بین المللی خارجی و داورانی از کشورمان قضاوت خواهند کرد، اظهار کرد: این جشنواره علاوه بر تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری ایران در تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری جهان نیز ثبت شده و در واقع یک مسابقه جهانی است.
ایلخانی با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل بیان کرد: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۴ در ورزشگاه علی دایی با شرکت ۱۱۰ اسب از ۱۴ استان کشورمان برگزار شد و در نهایت استان اردبیل مقام اول را کسب کرد.
وی اضافه کرد: به دنبال میزبانی شایسته اردبیل در اولین دوره جشنواره زیبایی اسب عرب و ثبت آن در تقویم سالیانه فدراسیون سوارکاری کشورمان، برگزاری این مسابقه در اردبیل علاوه بر مورد تائید قرار گرفتن فدارسیون سوارکاری جهان در تقویم سالیانه فدراسیون جهانی ثبت و به نوعی اعتبار جهانی به این رویداد داده شد.
رییس هیات سوارکاری استان اردبیل با تقدیر از حمایت‌های مسئولان عالی استان و متولیان ورزش ادامه داد: امیدواریم این دوره نیز میزبان شایسته برای شرکت کنندگان در این جشنواره باشیم.
ایلخانی با اشاره به زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی استان اردبیل ادامه داد: میزبانی چنین مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و ارتقای ورزش با جذب توریسم ورزشی باعث شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان و توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
او ایجاد تعامل بین ورزشکاران و تولیدکنندگان اسب کشور، انتخاب تولیدات برتر و ورزشی این نژاد زیبا، احیا و پاسبانی از ذخایر و داشته‌های موجود و معرفی نژادهای بومی و محلی کشور و منطقه برای حضور در میادین کشوری و جهانی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
وی با اشاره به وجود ۵۰۰ اسب شناسامه دار و هویت دار در استان اردبیل گفت: ۲۳۰ ورزشکار در رشته ورزشی سوارکاری در استان اردبیل بیمه و ساماندهی شده است.
ایلخانی از فعالیت ۶ باشگاه سوارکاری دارای مجوز در استان خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته بین اداره کل ورزش و جوانان و منابع طبیعی استان ۳۵ هکتار زمین جهت راه اندازی زمین مسابقات کورس اسب سواری اختصاص یافته است.
وی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه آقایان و بانوان در رشته‌های داوری، سوارکاری و مربیگری را از جمله اولویت‌های هیات سوارکاری استان اردبیل در سالجاری ذکر کرد.
انتهای پیام/
جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل برگزار می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار