استاندار اردبیل؛

سالانه ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود

1400/03/02 - 11:41 - کد خبر: 44373 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با بیان عزم دولت برای گسترش فعالیت‌ها در زمینه بزرگراه‌سازی گفت: برنامه‌ریزی شده تا سالانه در استان ۶۰ کیلومتر بزرگراه احداث شود و این اقدام به ایمن سازی جاده‌های استان و کاهش تصافات رانندگی کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل افزود: هم‌اکنون به طول ۳۵۰ کیلومتر پروژه جاده‌سازی در مناطق مختلف استان در حال اجراست که بخش مهمی از آنها پروژه‌های بزرگراهی می‌باشد.
وی بیان کرد: نسبت به سه سال گذشته احداث بزرگراه‌ها در استان اردبیل با جذب اعتبار مناسب رشد قابل توجهی یافته و در حال حاضر در شمال استان عملیات احداث بزرگراه از پارس‌آباد به سمت مشگین‌شهر- رضی و  امیرکندی و نیز گرمی به سمت بیله‌سوار در حال اجرا است.
بهنامجو با بیان اینکه در آمار مقایسه‌ای میزان تصادفات برون شهری در ۲ ماهه سال جاری نسبت به ۲ ماهه سال ۹۹ چندان تغییری دیده نمی‌شود، بیان کرد: اصلی‌ترین راهکار در کاهش میزان تصادفات در استان بویژه در فصل تابستان اجرای برنامه‌های اساسی و ایمن‌سازی جاده‌ها است.
استاندار اردبیل از ایمن‌سازی جاده سرچم از ۲ محور اردبیل - سرچم و بالعکس خبرداد و افزود: یکی از تاثیرگذارترین جاده‌های استان در این زمینه جاده در حال احداث  کلور- درام در محور زنجان _منجیل به سمت خلخال است که با احداث و بهسازی آن بار ترافیک سرچم کاهش یافته و سبب کاهش خیلی از تصادفات می‌شود.
بهنامجو با بیان اینکه این محور در حال احداث است و قطعه اول نیز  بزودی شروع می‌شود، بیان کرد: ساخت قطعه اول کار به مناقصه رفته است و امید می‌رود در سال‌های آینده یک جاده ایمن و پر کاربرد برای رانندگان ایجاد شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه  ۴۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف و سرعت‌سنج در جاده‌های استان نصب شده است، گفت: با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها میزان سرعت کنترل شده و کاهش تصادفات را در استان شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ دستگاه از دوربین‌های نصب شده مجهز به کنترل سرعت متوسط هستند، عنوان کرد: این کار سبب می‌شود رانندگان از قانون سرعت مجاز پیروی کنند و بزودی تمامی محورهای استان نیز به سیستم کنترل سرعت متوسط مجهز می شوند.
او همچنین از احداث ساختمان پلیس راه در جاده‌های مشگین‌شهر- اهر، پارس‌آباد و خلخال خبرداد و افزود: برای کاهش آمار تصادفات در داخل شهر اردبیل نیز با همکاری شهرداری مرکز ساختمان مانیتورینگ تجهیز و  برای کنترل هوشنمد رانندگان راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/
سالانه ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار