خبر/

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل

1400/03/02 - 21:21 - کد خبر: 44366 نسخه چاپی

نصر: به دنبال گرمای زودرس هوا در کشور، میزان مصرف برق در روزهای اخیر حدود ۲۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش نصر، اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر، بر لزوم همکاری بیش از پیش مشترکین خانگی و تجاری در کنار اجرای برنامه‌های مدیریت پیک بار در بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری و عمومی تاکید کرد و گفت: به دلیل افزایش دما و به تبع آن، افزایش مصرف برق در تمامی بخش‌ها و همچنین به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کاهش میزان تولید نیروگاه های برق آبی کشور، خاموشی‌های پراکنده در برخی از مناطق متصور خواهد بود.
فرج نیا افزود: با عنایت به اینکه مدیریت مصرف برق در سطح کشور به صورت سراسری از "مرکز کنترل برق کشور" اعلام می گردد، لذا به منظور پایداری شبکه، از طریق مرکز کنترل شبکه برق شرکت توانیر مدیریت اضطراری و اعمال خاموشی در شهرها و روستاها انجام می‌گیرد.
 مدیر عامل  شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در خصوص مصرف برق ادارات نیز اظهار داشت که ادارات دولتی بر اساس تصویب هیات دولت و برنامه مدیریت بار وزارت نیرو، باید ۵۰ درصد مصرف برق خود را در ساعات اداری کاهش دهند و در ساعات غیر اداری نیز نباید مصرف برق ادارات از ۱۰ درصد بیشتر باشد. وی افزود مصرف برق ادارت از سوی کارکنان این شرکت به صورت روزانه مورد پایش قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  محمد ت   3 سالها پیش  

وقتی بورس را داغون کردید مردم به دنبال ماینرها رفته اند یعنی شما نمی دانید؟
پژوهشیار