خبر/

احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

1400/03/01 - 22:00 - کد خبر: 44340 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به احتمال وقوع رگبار باران و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در مناطق مختلف استان هشدار داد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر، روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به ورود سامانه بارشی شدید از بعد از ظهر امروز به استان و ادامه آن تا اواخر یکشنبه، افزود: مردم از اسکان، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات و انجام فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه این سامانه در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید را به همراه دارد، اظهار داشت: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر و بروز خسارت به محصولات باغی و زراعی در اثر رگبار باران و بارش تگرگ وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال رخداد سیل را خواستار شد و از کشاورزان استان خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.
هنربر، با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی به ویژه نیمه شمالی استان را دربر می گیرد، ادامه داد: مردم هنگام تردد از مناطق در معرض خطر و مجاورت ساختمان های نیمه کاره نکات ایمنی را رعایت کرده و مسوولان نسبت به محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان های امن تمهیدات لازم را انجام دهند.
وی هرگونه همکاری مردم با نیروهای امدادی، راهداری ها، پلیس راهور و پلیس راه را در شرایط جوی نامساعد ضروری دانست.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار